Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurgut, Yiğit Emrah
dc.contributor.authorCivelek Kutay, Funda
dc.date.accessioned2023-10-05T05:30:46Z
dc.date.available2023-10-05T05:30:46Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationTurgut, Y.E. & Civelek Kutay, F. (2023). Türkiye’de gerçekleştirilen sorgulama topluluğu modeli araştırmalarındaki eğilimler. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(2), 328-351. https://doi.org/10.17943/etku.1188016en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17943/etku.1188016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8428
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye’de sorgulama topluluğu modeli kapsamında yapılan araştırmaların genel eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda farklı veri tabanları ve dergilerden ulaşılan çalışmalar içerik analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Çalışmalar araştırma kapsamına dahil edilirken; sorgulama topluluğu modeli kapsamında yapılmış olma, Türkiye’de gerçekleştirilme ve tam metnine ulaşılabilir olma şartları aranmıştır. Tarama sonucunda elde edilen makale, tez ve bildirilerin başlık, özet ve anahtar kelimeleri incelenmiş, çalışmanın amacına uygun olarak 1999-2022 yılları arasında gerçekleştirilen 6 1 çalışma araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre en çok makale türünde yayın gerçekleştiği, en çok araştırılan değişkenlerin sorgulama topluluğu bileşenleri, yaygın olarak araştırılan diğer değişkenlerin ise akademik başarı, memnuniyet, motivasyon ve algılanan öğrenme olduğu görülmüştür. Araştırmaların genelinde karma ve nicel yöntemler tercih edilmiştir. Araştırmaların çoğunlukla lisans düzeyinde gerçekleştiği, temel eğitim seviyesinde ve öğretim üyeleri ile gerçekleştirilen çalışmaların sınırlı sayıda olduğu ulaşılan diğer sonuçlar arasındadıren_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to reveal the general trends of the research conducted within the scope of the Community of Inquiry Model in Türkiye. For this purpose, research obtained from different databases and journals were examined using content analysis technique. While the studies were included in the scope of the research, it was required to be studied within the scope of the Community of Inquiry Model, to be conducted in Türkiye, and to be accessible to the full text. The titles, abstracts and keywords of the articles, theses and conference proceedings obtained as a result of the search were examined. Accordingly, 61 studies carried out between 1999 and 2022 in accordance with the purpose of the study were included in the scope of the research. According to the results of the research, it was identified that article was the publication type mostly published, the most researched variables were the Community of Inquiry components, and the other widely researched variables were academic success, satisfaction, motivation and perceived learning. Among the other results were that mixed and quantitative methods were mostly preferred in research, research was mostly carried out at undergraduate level, and there was a limited number of studies conducted at the basic education level and with faculty members.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSorgulama topluluğu modelien_US
dc.subjectBilişsel buradalıken_US
dc.subjectÖğretimsel buradalıken_US
dc.subjectSosyal buradalıken_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectCommunity of inquiry modelen_US
dc.subjectCognitive presenceen_US
dc.subjectTeaching presenceen_US
dc.subjectSocial presenceen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.titleTürkiye’de gerçekleştirilen sorgulama topluluğu modeli araştırmalarındaki eğilimleren_US
dc.title.alternativeContent analysis on the research trends of community of inquiry model in Türkiyeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTurgut, Yiğit Emrah
dc.identifier.doi10.17943/etku.1188016en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage328en_US
dc.identifier.endpage351en_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster