Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyal, Oya
dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.date.accessioned2023-10-13T06:25:25Z
dc.date.available2023-10-13T06:25:25Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAyal, O. & Kahveci, G. (2023). Öğretmenlerin Örgütsel Dalkavukluk ve Kayırmacılık Algılarının İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 55, 272-294. https://doi.org/10.53444/deubefd.1229993en_US
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1229993
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8490
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre örgütsel dalkavukluk ile kayırmacılık arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak Trabzon il merkezi ve ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden oluşan bir evrene dayanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, bu evrenden rastgele seçilen 318 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Dalkavukluk Ölçeği ve Okul Yönetiminde Kayırmacılık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, yönetici odaklı dalkavukluğun örgütleme boyutu ve genel kayırmacılık arasında pozitif ancak düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Kayırmacılığın planlama, koordinasyon ve değerlendirme boyutlarıyla anlamlı bir ilişkisi yoktur. Öğretmenlerin görüşlerine göre, iş arkadaşı odaklı dalkavukluğun planlama, örgütleme, koordinasyon ve değerlendirme boyutlarıyla genel kayırmacılık arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Genel dalkavuklukla kayırmacılık arasında pozitif ancak düşük düzeyde anlamlı bir ilişki sadece örgütleme boyutunda bulunmuştur. Kayırmacılığın planlama, koordinasyon ve değerlendirme boyutlarıyla ve genel kayırmacılık arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Okullar, çalışma kültüründe dalkavukluk olarak algılanabilecek her türlü davranışı caydıran ve dürüstlüğe, doğruluğa ve profesyonelliğe değer veren bir ortam yaratabilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between organizational sycophancy and nepotism according to teachers' perceptions. The research is based on a population consisting of teachers working in primary and secondary schools in Trabzon city center and districts by using relational survey model. The sample of the study consists of 318 teachers randomly selected from this population. The data were collected using Personal Information Form, Flattery Scale and Favoritism in School Administration Scale. According to the results of the study, there was a positive but low level significant relationship between the organizing dimension of administrator-oriented sycophancy and general favoritism. There is no significant relationship with planning, coordination and evaluation dimensions of favoritism. According to the opinions of the teachers, it was determined that there was no significant relationship between the planning, organizing, coordination and evaluation dimensions of colleague-oriented sycophancy and general favoritism. A positive but low level significant relationship between general sycophancy and favoritism was found only in the organizing dimension. There is no significant relationship between the planning, coordination and evaluation dimensions of favoritism and general favoritism. Schools can create an environment that discourages any behavior that may be perceived as sycophancy and values honesty, integrity and professionalism in the work culture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel dalkavukluken_US
dc.subjectKayırmacılıken_US
dc.subjectOkul yöneticisien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOrganizational flatteryen_US
dc.subjectNepotismen_US
dc.subjectSchool administratoren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel dalkavukluk ve kayırmacılık algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining teachers' perceptions of organizational flattery and nepotismen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKahveci, Gökhan
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1229993en_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage272en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster