Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkan, Coşkun
dc.contributor.authorAyyılldız, Hasan
dc.date.accessioned2023-10-16T11:10:15Z
dc.date.available2023-10-16T11:10:15Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationErkan, C. & Ayyıldız, H., 2023 Teknokentlere Bağlı Firmalar Özelinde Yeni Ürün Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 58(1), 352-372. http://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.03.2046en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.03.2046
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8509
dc.description.abstractBu çalışma yeni ürün başarı faktörlerini belirlemek üzere bir ölçek ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Teknokentlere bağlı 392 firma yöneticisine uygulanan anket ile veriler toplanmış ve test edilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi (AFA) ile belirlenen boyutlar, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile desteklenmiş ve oluşan model sunulmuştur. Literatürde yeni ürün başarı faktörü olarak yer alan dört boyut (ürün yapısı, proje faaliyetleri, pazar yapısı, beceri ve kaynaklar) dikkate alınarak çalışma yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ürün yapısı, proje faaliyetleri ve beceri kaynaklar boyutunda benzerlik gösterdiği fakat pazar yapısı boyutunun iki alt boyuta ayrıldığı gözlemlenmiştir. Bu iki alt boyut, pazar rekabeti ve pazar çekiciliği olarak adlandırılmış olup, diğer çalışmalara kıyasla farklılık gösterdiği belirlenmiştir ki bu yönü çalışmanın özgünlüğünü ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out in order to put forward a scale to determine the success factors of new products. Data were collected and tested with a questionnaire applied to 392 company managers affiliated with technoparks. The dimensions determined by exploratory factor analysis (EFA) were supported by confirmatory factor analysis (CFA) and the resulting model was presented. The study was conducted by taking into account the four dimensions (product structure, project activities, market structure and skills and resources) that are included as new product success factors in the literature. According to the findings, it was observed that the product structure, project activities and skills were similar in terms of resources, but the market structure dimension was divided into two sub-dimensions. These two sub-dimensions were named as market competition and market attractiveness, and it was determined that they differed compared to other studies, which reveals the originality of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectYeni ürünen_US
dc.subjectYeni ürün geliştirme sürecien_US
dc.subjectYeni ürün başarı faktörlerien_US
dc.subjectTeknokenten_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectNew producten_US
dc.subjectNew product development processen_US
dc.subjectNew product success factorsen_US
dc.subjectTechnoparksen_US
dc.titleTeknokentlere bağlı firmalar özelinde yeni ürün başarı faktörlerinin belirlenmesi üzerine bir ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA scale development study on the determination of new product success factors for companies affiliated to technoparksen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErkan, Coşkun
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.03.2046en_US
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage352en_US
dc.identifier.endpage372en_US
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster