Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaş, Bayram
dc.contributor.authorKibar Furtun, Merve Hülya
dc.contributor.authorKapusızoğlu, Firdevs
dc.contributor.authorUlu Aslan, Emine
dc.date.accessioned2023-10-18T12:19:28Z
dc.date.available2023-10-18T12:19:28Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBaş, B., Kibar Furtun, M.H., Kapusızoğlu, F. & Ulu Aslan, E. (2023). Öğretmenlik Kariyer Basamakları ve Yazılı Sınavına İlişkin Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri: Neyi, Nasıl Algılıyor, Yorumluyor ve Öneriyorlar?. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(1), 159-177. https://doi.org/10.16916/aded.1211752en_US
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1211752
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8524
dc.description.abstractÖğretmenlerin mesleki gelişimi, kariyerleri boyunca devam etmesi gereken ve hem kendi öğretim stratejilerini gözden geçirme imkânı buldukları hem de öğrencilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceklerini öğrendikleri bir süreçtir. Başarılı bir kariyer gelişimi, öğretmenlerin kendilerini bu sürecin içerisinde nasıl konumlandırdıklarına bağlıdır. Çalışmada, öğretmenlik kariyer basamaklarına ve 19 Kasım 2022 tarihinde uygulanan yazılı sınavına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Görüşler doğrultusunda sınavın tutarlılığı, niteliği, kapsayıcılığı, işlevselliği ve güvenilirliği ile Türkçe öğretmenlerinin uzmanlık ve başöğretmenlik kariyer basamaklarına ilişkin değerlendirmeler yapılmıştır. Temel nitel araştırma ile desenlenen bu araştırmanın çalışma grubunu, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik yazılı sınavına girmiş 71 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme aracılığıyla çalışma grubundan yazılı yolla veri toplanmış, toplanan veriler içerik analizine tabi tutularak tema ve alt temalar belirlenmiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle öğretmenlerin kariyer basamaklarına yönelik yeterliklerini ölçmek için uygulanan sınava ilişkin görüşleri; uzman öğretmen ve başöğretmen olmanın yeterlikleri, sınavın kariyer basamaklarına yönelik beklentileri karşılayıp karşılamama durumu, uzman öğretmen ve başöğretmen ayrımı, sınavın kapsadığı konuların kariyer basamaklarını belirleme ve kılavuzda belirtilen konuları ölçme yeterliği olmak üzere beş ana tema etrafında analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTeachers' professional development is a process that should continue throughout their careers, where they both have the opportunity to review their teaching strategies and learn how to meet the needs of their students. Successful career development depends on how teachers position themselves in this process. This study aimed to obtain the opinions of Turkish teachers on the teaching career steps and the exam held on November 19, 2022. Based on the obtained opinions, evaluations were made regarding the consistency, quality, content, functionality, and reliability of the exam as well as career steps in expertness and being a head teacher. The participants of this basic qualitative research study were 71 Turkish teachers who took the exam. Data were collected through interviews, and themes and sub-themes were determined by doing content analysis. Based on the findings, the teachers' opinions were evaluated under five main themes: 1. Qualifications of an expert teacher and head teacher, 2. the exam’s satisfying the expectations for career steps, 3. the distinction between an expert teacher and head teacher, 4. the exam topics’ coverage of career steps, and 5. the exam's adequacy to assess the topics specified in the guide.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretmenleren_US
dc.subjectKariyer basamaklarıen_US
dc.subjectUzman öğretmenliken_US
dc.subjectBaşöğretmenliken_US
dc.subjectYeterliken_US
dc.subjectTurkish teachersen_US
dc.subjectCareer stepsen_US
dc.subjectExpert teacheren_US
dc.subjectHead teacheren_US
dc.subjectCompetenceen_US
dc.titleÖğretmenlik kariyer basamakları ve yazılı sınavına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri: Neyi, nasıl algılıyor, yorumluyor ve öneriyorlar?en_US
dc.title.alternativeTurkish teachers' views on career steps in teaching and career steps examination: How do they perceive and ınterpret it, and what do they suggest?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKibar Furtun, Merve Hülya
dc.identifier.doi10.16916/aded.1211752en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster