Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakıroğlu, Kamer Ilgın
dc.date.accessioned2023-10-19T05:35:40Z
dc.date.available2023-10-19T05:35:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇakıroğlu, K.I. (2023). Mağaza Markalarına Yönelik Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi: Sistematik Bir Literatür İncelemesi. Fiscaoeconomia, 7(1), 694-723. https://doi.org/10.25295/fsecon.1203225en_US
dc.identifier.issn2564-7504
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25295/fsecon.1203225
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8527
dc.description.abstractPerakendecilerin pazarda güçlü rekabet konumları raflarında sundukları markaların çeşitliliğini de beraberinde getirmiştir. Özellikle sorumluluğunu üstlendikleri mağaza markaları tüketiciler tarafından talep edilmektedir. Mağaza markalarının ulusal markalar ile rekabet edebilmesi için etkin bir mağaza markası stratejisi oluşturması önemlidir. Bu noktada tüketicilerin mağaza markalarını tercih ederken farklı faktörleri değerlendirebilmesinden dolayı perakendecilerin bu faktörleri belirlemesi gerekmektedir. Böylelikle mağaza markaları tüketicilere değer sunarak pazarda sürdürülebilirliklerini sağlayabilirler. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin perakende mağazalarında mağaza markası satın alma niyetini etkileyen unsurların sistematik literatür taraması aracılığı ile belirlenmesidir. Sistematik literatür taraması yapılırken pazarlama alanında ulusal ve uluslararası makaleleri bünyesinde bulunduran TR Dizin, Emerald veri tabanlarından yararlanılmış olup, 2012 ve 2022 yılları arasında yer alan makaleler incelenmiştir. PRISMA protokolünde belirtilen aşamalar izlenerek, makaleler sistematik bir şekilde ele alınmıştır. PRISMA protokolünün makale teşhisi, seçimi, uygunluğu, dahil edilmesi olmak üzere dört aşamasını karşılayan 78 makale araştırmaya dahil edilmiştir. Makaleler yedi kategori altında incelenmiştir ve içerik analizi uygulanmıştır. Perakende mağazalarında mağaza markası satın alma niyetini etkileyen faktörler olarak algılanan kalite ve fiyat faktörlerinin ön plana çıktığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe strong competitive position of retailers in the market has brought about the diversity of the brands they offer on their shelves. Especially the store brands that they take responsibility for are increasingly demanded by consumers. It is important for store brands to create an effective store brand strategy in order to compete with national brands. At this point, retailers need to determine the factors because consumers can evaluate different factors when choosing store brands. Thus, store brands can ensure their sustainability in the market by offering value to consumers. The aim of this study is to determine the factors affecting the consumers’ purchase intention to store brands in retail stores through a systematic literature review. During the systematic literature review, TR Index, Emerald, and Proquest Central databases, which contain national and international articles in the field of marketing, were used, and the articles published between 2012 and 2022 were examined. By following the steps specified in the PRISMA protocol, the articles were handled in a systematic way. 78 articles were included in the research according to the four phases of the PRISMA protocol, including article identification, screening, eligibility and included. The articles were analyzed under seven categories. Content analysis was applied. It is seen that quality and price factors, which are perceived as factors affecting the purchase intention of consumers for the store brand, come to the fore in retail stores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMağaza markasıen_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectSistematik incelemeen_US
dc.subjectStore branden_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.subjectSystematic reviewen_US
dc.titleMağaza markalarına yönelik satın alma niyetini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: sistematik bir literatür incelemesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of factors affecting the purchase ıntention toward store brands: a systematic literature reviewen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇakıroğlu, Kamer Ilgın
dc.identifier.doi10.25295/fsecon.1203225en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage694en_US
dc.identifier.endpage723en_US
dc.relation.journalFiscaoeconomiaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster