Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMete, Bilgin
dc.date.accessioned2023-10-19T07:51:39Z
dc.date.available2023-10-19T07:51:39Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationMete, B. (2023). Algılanan yönetici desteğinin prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisi: Algılanan içsellik statüsünün aracı rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(3), 701-720. https://doi.org/10.18037/ausbd.1269045en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18037/ausbd.1269045
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8536
dc.description.abstractÇalışan-örgüt ilişkisi, çalışanların örgütleri ile kurdukları ilişkiyi inceleyen bir yapıdır. Bu yapı, sosyal değişim teorisini temel alır ve çalışanların, örgütten aldıkları faydaya olumlu şekilde karşılık vereceğini öngörür. Bu araştırmanın amacı, sosyal değişim teorisi temelinde otel işletmeleri çalışanlarının yöneticilerinden aldıkları desteğin karşılığını prososyal davranış göstererek verip vermeyeceklerinin belirlenmesidir. Bu süreçte bu ilişkiye, algılanan içsellik statüsünün aracılık edeceği öne sürülmüştür. Özellikle hizmet kalitesinin algılanmasında büyük öneme sahip olan prososyal hizmet davranışlarının öncüllerinin belirlenmesi açısından, araştırma sonuçlarının önem taşıdığı düşünülmektedir. Araştırma yöntemi olarak ilişkisel analiz yaklaşımı seçilmiş ve veriler, Rize ilinde hizmet veren otel işletmelerinde görev yapan 138 çalışandan elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak; Eisenberger ve diğerleri (1986), Bettencourt ve Brown (1997) ve Stamper ve Masterson (2002) tarafından geliştirilen ölçeklerden yararlanılarak oluşturulan anket kullanılmıştır. Algılanan yönetici desteğinin ve algılanan içsellik statüsünün, prososyal hizmet davranışı üzerindeki direkt etkileri ve algılanan içsellik statüsünün aracılık etkisi Process makrosu ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, algılanan yönetici desteğinin ve algılanan içsellik statüsünün prososyal hizmet davranışını artırdığını ve algılanan içsellik statüsünün aracılık etkisini kanıtlamıştır.en_US
dc.description.abstractThe employee-organization relationship (EOR) is a construct that examines the relationship of employees with their organizations. This construct is based on the theory of social exchange and predicts that employees will respond positively to the inducements they receive from their organization. The purpose of this research is to determine whether hotel employees will respond to the support they receive from their supervisors by showing prosocial service behavior on the base of social exchange theory. In this process, it has been suggested that the perceived insider status will mediate this relationship. The study is important especially in terms of determining the antecedents of prosocial service behaviors, which are of great importance in the perception of service quality in hotels. The relational analysis approach was chosen as the research method and the data were collected from 138 employees working in the hotels operating in the province of Rize by a questionnaire. The data were analyzed with Process macro to determine the direct effects of supervisor support and perceived insider status on prosocial service behavior and the mediating effect of perceived insider status. The findings provided evidence that supervisor support and perceived insider status increase prosocial service behavior and the mediating effect of perceived insider status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan yönetici desteğien_US
dc.subjectPrososyal hizmet davranışlarıen_US
dc.subjectAlgılanan içsellik statüsüen_US
dc.subjectSosyal değişim teorisien_US
dc.subjectSupervisor supporten_US
dc.subjectProsocial service behaviorsen_US
dc.subjectPerceived insider statusen_US
dc.subjectSocial exchange theoryen_US
dc.titleAlgılanan yönetici desteğinin prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisi: algılanan içsellik statüsünün aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe effect of perceived supervisor support on prosocial service behaviors: the mediator role of perceived insider statusen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Ardeşen Meslek Yüksekokulu, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorMete, Bilgin
dc.identifier.doi10.18037/ausbd.1269045en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage701en_US
dc.identifier.endpage720en_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster