Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöksal, Zeynep Pehlivan
dc.contributor.authorAltay, Gamzegül
dc.contributor.authorYavuz, Ayten Yılmaz
dc.date.accessioned2023-11-01T11:53:10Z
dc.date.available2023-11-01T11:53:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKöksal, Z.P., Altay, G. & Yavuz, A.Y. (2023). The Relationship Between Perceived Stress Level and Sleep Quality of Nursing Students During the Pandemic. E-Journal of Dokuz Eylul University Nursing Faculty, 16(3), 343-355. http://doi.org/10.46483/jnef.1327442en_US
dc.identifier.issn2149-0333
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.46483/jnef.1327442
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8620
dc.description.abstractGiriş: COVID-19 pandemisinde ortaya çıkan yeni yaşam tarzı ve salgını kontrol altına almak için alınan önlemler, bireylerin yoğun stres yaşamalarına ve uyku kalitelerinin azalmasına neden olmaktadır. Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin pandemi sürecinde algıladıkları stres düzeyi ile uyku kalitesi arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde aktif öğrenim görmekte olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 229 lisans öğrencisi ile tanımlayıcı olarak yapıldı. Araştırmanın verileri, “Tanıtıcı Bilgiler Formu’’, “Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ)’’ ve “Pittsburg Uyku Kalitesi İndeksi (PUKİ)’’ kullanılarak online olarak toplandı. Bulgular: Öğrencilerin ASÖ toplam puan ortalamaları 15.36±5.08 olup, %73.4’ü kötü uyku kalitesine sahiptir. PUKİ toplam puanı ile ASÖ toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyli bir ilişki vardır. Uzaktan eğitim sürecinde teorik ve uygulamalı dersleri anlama, kavrama ve katılma güçlüğü yaşayan, pandemi sürecinin stres düzeyini arttırdığını ve uyku alışkanlıklarını değiştirdiğini düşünen öğrencilerin ASÖ ve PUKİ puanlarının daha yüksek olduğu bulundu. Sonuç: Pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin algılanan stres düzeyleri arttıkça uyku kalitelerinin azaldığı saptandı. Pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerine yönelik stres yönetimini sağlayıcı uygulamaların ve seçmeli derslerin müfredata eklenmesi gerektiği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractBackground: The new lifestyle that emerged in the COVID-19 pandemic and the measures taken to control the epidemic cause individuals to experience intense stress and decrease their sleep quality. Objectives: In this study, it was aimed to determine the relationship between the level of stress and sleep quality that nursing students perceived during the pandemic process. Methods: The study was conducted as a descriptive study with 229 undergraduate students who were actively studying in the nursing department of a state university and accepted to participate in the study. The data of the study were collected online through a structured questionnaire created in Google Forms using the “Descriptive Information Form”, the “Perceived Stress Scale (PSS)” and the “Pittsburg Sleep Quality Index (PUKI)”. Results: The students’ PSS total mean score was 15.36±5.08, and 73.4% of them had poor sleep quality. There is a statistically significant, positive and moderate relationship between the total score of PSS and the total score of PSS. It was found that students who had difficulties in understanding, comprehending and participating in the theoretical and practical lessons in the distance education process, and who thought that the pandemic process increased the stress level and changed their sleeping habits, had higher PSS and PUKI scores. Conclusion: It was determined that as the perceived stress levels of nursing students increased during the pandemic process, their sleep quality decreased. It is thought that stress management practices and elective courses for nursing students should be added to the curriculum during the pandemic process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylul Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectStresen_US
dc.subjectUykuen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectStressen_US
dc.subjectSleepen_US
dc.titleThe relationship between perceived stress level and sleep quality of nursing students during the pandemicen_US
dc.title.alternativeThe relationship between perceived stress level and sleep quality of nursing students during the pandemicen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKöksal, Zeynep Pehlivan
dc.contributor.institutionauthorAltay, Gamzegül
dc.contributor.institutionauthorYavuz, Ayten Yılmaz
dc.identifier.doi10.46483/jnef.1327442en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage343en_US
dc.identifier.endpage355en_US
dc.relation.journalE-Journal of Dokuz Eylul University Nursing Facultyen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster