Başlık için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 342, listelenen: 206-225
-
Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenen insan ve çevre ünitesinin akademik başarı üzerindeki etkisi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu araştırmanın amacı; 5. sınıf insan ve çevre ünitesinin bütünüyle okul dışı ortamlarda yürütülmesine yönelik hazırlanan bir öğretmen rehber materyalinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki kısa ve uzun süreli ... -
Okul yöneticisi ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları
(2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin “Örgütsel Sessizlik” algılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ İli’nde ... -
Okuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisi
(2022)leştirel okuma özyeterlilik algıları ve eleştirel düşünmeye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol grupsuz yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler, ... -
Okuma eğitimi açısından Sevim Ak'ın çocuk öykülerinde söz varlığı
(2016)Ana dili öğretimi sürecinde etkin bir işlevi olan çocuk edebiyatı ürünleri, içerdiği söz varlığı unsurları ile çocukların aktif ve pasif kelime dağarcığının gelişiminde önem taşır. Bu çalışma, son dönem çocuk edebiyatının ... -
Online information searching behaviours: examining the impact of task complexity, information searching experience, and cognitive style
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)While the impact of behavioural and cognitive processes on online information searching behaviours have been studied in some depth, little is known about the impact of procedural and metacognitive processes on online ... -
Opinions of school counselors in Turkey towards play therapy
(2022)Play Therapy is one of the effective interventions for school children’s problems. The aim of the study is to investigate Turkish school counselors’ perceptions, beliefs, attitudes, knowledge, use and non-use of play ... -
Ortaokul öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre şiddet içerikli programlara yönelik tutumları ve kişilik özelliklerinin resim çalışmalarına yansıması
(2018)Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin şiddet içerikli programlara yönelik tutumlarını belirlemek ve nitel boyutunda çizdirilen resimlerde kullanılan belirti ve simgeler aracılığıyla öğrencilerin kişilik özelliklerini ... -
Ortaokul öğrencilerinin okumaya ilişkin kaygı ve tutumlarının okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi
(Turkish Education Assoc, 2017)In this research, it was aimed to analyze the effects of reading attitudes and reading anxiety of middle school students reading habits through structural equation modeling. the study group, which was formed by simple ... -
Ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
(Ekip Buro Makineleri A., 2010)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve geliştirilen ölçeğin geçerlik-güvenirlik çalışmaları çerçevesinde kullanılabilirliğinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Otizm farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Marmara Üniversitesi, 2023)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanılı birey sayısı tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de yıllar içinde artmıştır. Diğer bir değişle, toplum içerisinde birçok alanda OSB tanılı bireylerle etkileşime giren kişi sayısı da ... -
Öğrencilerin okuma başarılarını açıklayan ailesel değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesi
(2015)Okuma becerisinin hem günlük yaşamdaki hem de diğer dersler için önemi, PISA 2009 veli anketinin Türkiye’de uygulanmamış olması ve ailesel faktörlerin okuma başarısıyla olan ilişkisinin bu anket doğrultusunda araştırılmamış ... -
Öğrencilerin problemleri çözüm süreçlerinin ipucu destekli problem çözme aracı ile belirlenmesi
(2017)Öğrencilere problem çözmeyi öğretmek ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için problem çözerken geçirdikleri sürecin iyi bilinmesi gerekmektedir. Öğrencilerin bu süreçte güçlük çektikleri adımların ... -
Öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilerine yönelik tutumlarının tespit edilmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2023)Öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilere etkili bir şekilde öğretim yöntem ve müdahalelerini sunmak ve onları desteklemeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve olumlu tutumlarla donatılmaları gerekmektedir. ... -
Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi
(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, pandemi nedeniyle tüm derslerini uzaktan eğitim ile sürdüren öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ... -
Öğretmen algılarına göre örgütsel sinisizm ve örgütsel maneviyatın örgütsel bağlılık üzerindeki rolü
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)Örgütler, varlıklarını devam ettirebilme sürecinde pek çok yapıcı veya yıkıcı potansiyeli olan durumla karşı karşıya kalabilmektedir. Eğitim örgütlerinden olan okullar da bu tür durumlardan etkilenebilmektedir. Bu ... -
Öğretmen algılarına göre sosyal adalet liderliğinin örgütsel sinizm üzerindeki rolü
(2023)Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin sosyal adalet liderliği davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan ... -
Öğretmenlerin alan değişikliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi: sınıf öğretmenliğinden özel eğitim öğretmenliğine geçiş
(Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)Öğretmenlik mesleği özel alan yeterlikleri farklı öğretmenlik branşlarına özgü yeterlikleri kapsamaktadır. Öğretmenlerin alan değiştirmelerine yönelik çalışmaların 2012 yılı itibariyle yoğunlaştığı görülmektedir. Alanyazında ... -
Öğretmenlerin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilime örnek oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma ... -
Öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanmaya yönelik davranışlarının modellenmesi
(Gazi Üniversitesi, 2014)Etkili bir teknoloji uyarlama süresince öğretmenlerin bu teknolojileri kullanmaya teşvik eden veya kullanımlarını kısıtlayan faktörleri anlamak, ortaya çıkarmak son derece önemlidir. Bu önem doğrultusunda, öğretmenler ... -
Öğretmenlerin örgütsel dalkavukluk ve kayırmacılık algılarının incelenmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre örgütsel dalkavukluk ile kayırmacılık arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak Trabzon il merkezi ve ilçelerindeki ilkokul ...