Dil "tur" İşletme Bölümü Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 37, listelenen: 21-37
-
Mobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme
(2022)Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı ... -
Muhasebe bilgi sisteminde veri kalitesinin denetim kanıtlarının güvenilirliğine etkisinin değerlendirilmesi
(2021)Son yıllarda bilgi teknolojisine dayanan muhasebe bilgi sistemindeki veri kalitesi, denetim kanıtlarının güvenilirliğini ön plana çıkarmıştır. Denetim kanıtlarının güvenilirliğinde; kanıtın elde edildiği kaynak ve kaynağa ... -
Muhasebe meslek mensubu adaylarının hile algısı üzerine bir araştırma: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2021)Bu araştırmanın amacı muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilerin hile algılarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören 509 öğrenciye anket çalışması gerçekleştirilmiştir. ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik ... -
Perakende mağaza ortam kokusunun tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(2021)Günümüz yoğun rekabet ortamında işletmeler hem tüketicileri etkileyebilmek hem de rekabette üstünlük sağlamak için farklı uygulamalar denemektedir. Bu kapsamda mağaza atmosferinde yer alan renk, koku, aydınlatma, müzik ... -
Recep Tayyip Erdoğan üniversitesi uluslararası öğrenci memnuniyet araştırması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, 2019)Küreselleşen dünyada öğrencilerin yurtdışında eğitim alma isteklerinin artış gösterdiği görülmektedir. Hem ekonomik hem kurum imajı açısından bu öğrencilerin üniversitelere kazandırılması için üniversite yöneticilerinin ... -
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ... -
Reklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tüketici satın alma karar sürecini hem fonksiyonel hem de duygusal faktörlerin etkilediği bilinmektedir. Pazarlama uygulayıcıları özellikle reklamlarda kullandıkları kişiler veya karakterler vasıtasıyla tüketicilerle ... -
Seçilmiş ülkelerin yenilik performanslarının bütünleşik CRITIC-EVAMİX yöntemleriyle ölçümü
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye 23 ülkenin yenilik performansının Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri (ÇKKV) teknikleriyle ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için dünyada en prestijli yenilik endeksleri arasında ... -
Teknokentlere bağlı firmalar özelinde yeni ürün başarı faktörlerinin belirlenmesi üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)Bu çalışma yeni ürün başarı faktörlerini belirlemek üzere bir ölçek ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Teknokentlere bağlı 392 firma yöneticisine uygulanan anket ile veriler toplanmış ve test edilmiştir. Açıklayıcı faktör ... -
Televizyon reklamlarında standart dile karşı şiveli dilin etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(2016)Reklamcılar farklı dil geçmişleri olan tüketicilere mesajlarını gayretindedir. İşletmeciler etkili bir reklam oluşturabilmek için farklı dil geçmişine sahip tüketicileri nasıl harekete geçireceğini anlamak durumundadır. ... -
Tüketici boykot davranışının belirleyicileri üzerine bir araştırma: Ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolü
(2021)Günümüz tüketicileri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satın alma yapmanın yanında, işletme politikalarını beğendikleri işletmeleri desteklemek ya da aksine işletme politikalarını beğenmedikleri işletmeleri cezalandırmak ... -
Tüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada ... -
Tüketicilerin tutum, lokanta tercihi ve satın alma niyeti üzerinde çevrimiçi yorumların etkisi
(Doğuş Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı sadece olumlu tonda olan çevrimiçi lokanta yorumlarına karşı hem olumlu hem de olumsuz yorumların bir arada olduğu yorum türünden hangisinin daha etkin olduğunun araştırılmasıdır. İki farklı türde ... -
Türkiye’deki bankaların hisse senedi getirilerinde fraktal piyasa hipotezinin testi
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2022)Bankalarda volatilite yapısının modellenmesiyle, bankaların yanında ekonominin genelini ilgilendiren risk ve belirsizliklerin karakteristik yapısı ortaya konulmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’deki bankaların hisse senedi ... -
Yönetim denetiminin maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesine etkisi: örnek bir uygulama
(2021)Son yıllarda teknolojik gelişmeler ve rekabetin yoğunlaşması işletmelerde kullanılan maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesini zorunlu kılmıştır. Maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesine katkı sağlayan ... -
Z ve X kuşağının bireyci ve kolektivist reklam mesajlarına yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, reklamlarda kullanılan bireyci ve kolektivist mesajların tüketicilerin tutum ve satın alma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. X ve Z kuşağında yer alan deneklerin yer aldığı bu çalışma, ...