Başlık için listeleme
Toplam kayıt 8836, listelenen: 4702-4721
-
İlk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmen-öğrenci ilişkilerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi: Van ili örneği
(2010)Bu araştırmanın amacı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin ilk ve ortaöğretim kademelerinde sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl gerçekleştiğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Van ili merkezinde 10 ilköğretim ... -
İlk ve ortaöğretim öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerinin belirlenmesi
(Karadeniz Teknik Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı ilk ve ortaokul öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerini belirlemektir. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem, bilgisayar sahipliği, bilgisayar kullanım süresi, bilgisayar deneyimi ... -
İlk Ve Ortaöğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Algılarına Göre Örgütsel Sinizmin Örgütsel Mutluluk Üzerindeki Rolünün İncelenmesi
(2019)Bu araştırma öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizm ve örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Rize ilinin Çayeli ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na ... -
İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik geliştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin doğa algılarına etkisie
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)Bu araştırmada ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik olarak doğa eğitimi etkinliklerinin geliştirilmesi ve doğa algılarına etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim ? öğretim yılı bahar ... -
İlkokul 3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersine İlişkin Görüşleri
(2015)ÖZ Çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinin ilkokul 3.sınıfta verilmeye başlanılmasının olumlu veya olumsuz etkileri, öğretmenlerin bu konudaki beklentileri ve karşılaştıkları güçlükler ile ilgili sınıf öğretmenlerin ... -
İlkokul 4. Sınıf Düzeyindeki Fen Eğitimi Araştırmalarının Tematik İçerik Analizi
(2018)Bu araştırmada, 2006-2017 yılları arasında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde yapılan fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analiziyle incelenmesi amaçlanmıştır. 4. sınıf düzeyini örneklemine alma ve belirtilen tarih aralığında ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin insan hakları ve demokrasi konusundaki farkındalık düzeyleri (Erzurum örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ (ERZURUM ÖRNEĞİ) Bu çalışmada, 4. sınıf öğrencilerinin insan hakları ve demokrasi konusundaki farkındalıklarının değerlendirilmesi ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Bu kapsamda, çalışmanın yöntemi olarak aksiyon araştırması yaklaşımı ... -
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Bilgisayar Animasyonları Yardımıyla Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Bingöl ilindeki bir devlet okulunun 4. sınıfında ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih uygulamalarının etkililiği ve önemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Sözlü tarih yöntemi tüm dünyada kullanılan bir tarihsel araştırma şeklidir. Türkiye tam anlamıyla bir sözlü tarih deryasıdır. Bu eşsiz kaynağı da en iyi şekilde okullarımızda değerlendirmek ve eğitime uyarlamak gerekmektedir. ... -
İlkokul ders kitaplarında yer alan ünite değerlendirme sorularının psikometrik özellikler açısından incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda okutulan ders kitaplarının ünite sonu değerlendirme sorularında yer alan madde türlerinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesidir. Araştırma çalışma ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama ile yapılandırılmış argümantasyona dayalı besinlerimiz ünitesindeki argümanları ve derse ilişkin görüşleri
(Kocaeli Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırılmış argümantasyon etkinliklerinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin besinler konusundaki argümanlarının ve uygulama hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Çalışmalarında Kullandıkları Sözcüklerin Türleri Üzerine Bir Değerlendirme
(2018)Bu çalışmada, dördüncü sınıf Türkçe ders kitabındaki “Sağlık ve Çevre” ile “Değerler” temalarına ait metinler işlendikten sonra belirlenen konulara ilişkin yazma etkinlikleriyle öğrencilerin yazılı bir ürün ortaya koymaları ... -
İlkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmada, ilkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Rize ilinin Pazar ... -
İlkokul matematik ders kitaplarındaki doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmanın amacı, 2017-2018 İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'na göre yayınlanmış 2., 3. ve 4. sınıf ders kitaplarında yer alan doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin adım sayısı, ... -
İlkokul Öğrencilerinin Bilgisayar, İnternet Kullanımı ve Bilgisayar Oyunları Hakkındaki Düşünceleri
(2020)Amaç: İlkokul çağındaki çocukların bilgisayar, internet ve bilgisayar oyunları kullanımını etkileyen faktörleri ve düşüncelerini belirlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup Mart-Mayıs ... -
İlkokul Öğretmenlerinin İngilizce Derslerindeki sorunları ve Bu Sorunların Çözümleri: "Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi" Dersinin Etkileri ve Yararları
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 2017)Teaching English to young learners is a problem because of not having English language teachers in primary schools. Because of this reason, primary school teachers have to teach English in the 2nd, 3rd, and 4th grades, but ... -
İlkokul ve ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin eleştirel düşünme becerisi açısından değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)Bu araştırmada eleştirel düşünme kavramı incelenmiş ve eleştirel düşünmenin ilkokul ve ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki yeri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma çerçevesinde mevcut İlköğretim DKAB Dersi ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin bilimsel kariyer ilgileri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)Kariyer seçimi, bireylerin yaşamında aldığı en önemli kararlardan biridir. Yaşamın ilk dönemlerinden başlayarak aile, okul ve çevre ile yapılacak çalışmalarla bireyin kendisine en uygun kariyeri seçmesine yardımcı olunmalıdır. ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık ve akademik stres düzeyleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf ve ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akademik stres ve duygusal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde karma bir çalışma olan bu ...