Yazar "Bağ, Hasan" için listeleme
-
4 ve 5. sınıf öğrencilerinin bilim insanı imajları
Bağ, Hasan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)Bu çalışmada, 4 ve 5. Sınıf öğrencilerinin sahip oldukları bilim insanı imajlarının farklı değişkenler açısından ele alınması ve nasıl farklılaştığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2011-2012 eğitim- öğretim ... -
Designing an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (IOP Publishing Ltd, 2021)The aim of this study is to design an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force. Through a design-based research method, each game section includes the argumentation questions that foster ... -
Effectiveness of particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies in improving academic performance: a meta-analysis study
Çalık, Muammer; Ultay, Neslihan; Bağ, Hasan; Ayaş, Alipaşa (Royal Soc. Chemistry, 2023)Through a meta-analysis, this study examines how effective particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies are at improving academic performance. Well-known databases (e.g., ERIC, Springer Link, Taylor & ... -
İlkokul 4. sınıf düzeyindeki fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analizi
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (2018)Bu araştırmada, 2006-2017 yılları arasında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde yapılan fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analiziyle incelenmesi amaçlanmıştır. 4. sınıf düzeyini örneklemine alma ve belirtilen tarih aralığında ... -
İlköğretim düzeyinde yapılan argümantasyon çalışmalarına yönelik tematik i̇çerik analizi
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (2017)Bu araştırmada, 2006-2016 yılları arasında ilkokul ve ortaokul düzeyindeki argümantasyon çalışmalarının, tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim düzeyi ve 20062016 tarih aralığı kriterlerine ... -
Kuvvetin etkileri ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (2021)Fen okuryazarı birey yetiştirmenin ön koşullarından birisini de bilimsel düşünme alışkanlıklarının kazandırılması oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki kuvvetin etkileri ünitesine yönelik ... -
Maddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel düşünme alışkanlıkları ... -
A meta-analysis of effectiveness of chemical bonding-based intervention studies in improving academic performance
Çalık, Muammer; Ultay, Neslihan; Bağ, Hasan; Ayas, Alipaşa (Royal Soc. Chemistry, 2023)The purpose of this study is to meta-analytically evaluate research that used chemical bonding-based interventions to improve academic performance. Through meta-analysis, the present study used several keyword patterns ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının tasarladığı dijital öykülerin niteliğinin değerlendirilmesi
Mazı, Edanur; Bağ, Hasan (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adayları tarafından ilkokul 4. sınıf fen bilimleri ünitelerine yönelik hazırlanan dijital öykülerin niteliğini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde ... -
A thematic review of argumentation studies at the K-8 level
Bağ, Hasan; Çalık, Muammer (Turkish Education Assoc, 2017)This research aimed to thematically review the argumentation studies at the K-8 level from 2006 to 2016. Given the criteria 'the K8 level and a period of 2006-2016' for the argumentation studies, relevant databases yielded ...