Yazar "Berber Çelik, Çiğdem" için listeleme
-
Akıllı telefon bağımlılığı: Kişilik özellikleri açısından bir değerlendirme
Berber Çelik, Çiğdem (Marmara Üniversitesi, 2023)Teknolojinin gelişmesi ile birlikte ortaya çıkan ve davranış problemleri arasına eklenen sorunlardan biri de akıllı telefon bağımlılığıdır. Söz konusu bağımlılık türü özellikle gençler arasında yaygın olup derinlemesine ... -
Does child abuse have an impact on self-esteem, depression, anxiety and stress conditions of individuals?
Berber Çelik, Çiğdem; Odacı, Hatice (Sage Publications Ltd, 2020)Background: the present study addressed the effects of child abuse in early adulthood. Aims: the purpose of the study was to determine the direct and indirect effects of child abuse on self-esteem, depression, anxiety and ... -
Ergenlere yönelik aile destekli nomofobiyi azaltma müdahalesi
Amaç: Bu çalışmanın amacı ergenlere yönelik geliştirilen aile destekli nomofobiyi azaltma psiko-eğitim programının nomofobi düzeyi üzerindeki etkililiğini sınamaktır. Yöntem: Yarı deneysel desene göre tasarlanan araştırmaya ... -
Explanation of academic procrastianation by some personal and psychological variables
Berber Çelik, Çiğdem; Odacı, Hatice (Hacettepe Univ, 2015)The main purpose of this study was to explore how irrational beliefs, self-efficacy belief, self-perception and the fear of negative evaluation account for university students' academic procrastination behaviors. It was ... -
İnsani değer yönelimli siber zorbalık psiko-eğitim programının etkililiğinin sınanması
Berber Çelik, Çiğdem; Hacıoğlu, Semanur; Terzi, Hatice (Ensar Neşriyat Ticaret A.Ş., 2023)Teknolojiyi yoğun bir şekilde kullanan ergenlerin siber ortamlarda zorbalığa maruz kaldıkları ve bu durumu çözmeye yönelik girişimlerinin de sınırlı olduğu görülmektedir. Bu anlamda söz konusu sorunun çözümüne yönelik ... -
Subjective well-being in university students: what are the impacts of procrastination and attachment styles?
Berber Çelik, Çiğdem; Odacı, Hatice (Routledge, 2020)The purpose of this research was to determine the effects of attachment styles and academic procrastination on subjective well-being in university students. In line with the causal research design, the study group consisted ...