Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Theology Teacher Candidates’ Perspectives of Geography
(2018)
Geography and religion have received a vast amount of attention in education, separately. It is well known that there are various interactions between religions and geography or geographical facts. However, it is still not ...
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin "Sosyal Bilgiler" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi
(2016)
Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı bu algıların hangi metaforlarla ifade edildiklerinin ortaya konulmasıdır Bu çalışma ...
Lise coğrafya 9 ve lise coğrafya 11 ders kitaplarının bazı okunabilirlik formülleri ile değerlendirilmesi
(2010)
Bu çalışmanın amacı, lise coğrafya 9 ve 11. sınıf ders kitaplarının okunabilirliklerini ölçmektir. Bilindiği üzere ders kitaplarında bulunması gereken en temel özelliklerden biri metinlerin öğrencilerce kolaylıkla ve akıcı ...
Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri
(2016)
Bu çalışmada fen edebiyat fakültesi mezunu, öğretmenlik formasyonu almış 20 tarihçinin coğrafyaya yönelik bakış açıları saptanmaya çalışılmıştır. Betimsel nitelik taşıyan bu çalışmada örnekleme altı açık uçlu soru sorulmuş ...
Lise coğrafya 10. sınıf ders kitabının farklı okullara göre okunabilirliği ve hedef yaş düzeyine uygunluğu
(2010)
Bu çalışmanın amacı lise coğrafya 10. Sınıf ders kitabından seçilen metinler üzerinde cloze testi ve FOG formülünü kullanarak öğrencilerin okuma seviyelerini belirlemektir. Çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk ...
Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler
(2010)
Bu çalışmanın temel amacı; ortaöğretim coğrafya öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan coğrafya eğitimi araştırmalarını konu alanlarına göre sınıfl andırarak bundan sonraki araştırmalara ışık ...
İlköğretim sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili temel çalışmalar
(2011)
Bu çalışmanın temel amacı; ilköğretim sosyal bilgiler öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili araştırmaları belirleyerek bundan ...