Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Madde bağımlılığıyla ilgili kamu spotları: Bonzai üzerine demarketing (Pazarlamama) uygulaması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2017)
Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan madde bağımlılığı, gençleri ağına çekerek, birçok ölüme yol açmaktadır. Alkol fiyatlarının artması, alım gücü yetersiz kesimleri, daha az maliyetli uyuşturucu maddelere yöneltmiştir. ...
Pozitif psikolojik sermaye ile örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma: Trabzon bölgesindeki Çaykur işletmeleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2017)
Pozitif psikolojik sermaye, çalışanların olumlu yönlerini öne çıkaran ve geliştirilmesiyle de rekabet edilen işletmelere karşı üstünlük sağlayan bir kavramdır. Türk alan yazını incelendiğinde pozitif psikolojik sermaye ve ...
İletişim iklimi ve çalışan sessizliği arasındaki ilişkide ara değişken olarak algılanan içsellik statüsü: Öğretmenler üzerine bir çalışma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2017)
İletişim iklimi ve çalışan sessizlik davranışı ile iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasındaki ilişki üzerinde algılanan içsellik statüsünün aracılık rolünü araştıran bu çalışma, ortaöğretim kurumlarımızda çalışan ...
Finansal verilerin ARIMA ve ARCH modelleriyle öngörüsü: Türkiye örneği
(2017)
Bu çalışmanın amacı borsa, altın, döviz ve petrol fiyatlarının Box-Jenkins modelleri ve ARCH modelleri ile öngörülmesidir. Bu doğrultuda çalışmada BIST100 endeksi, altın ve petrol fiyatları ile döviz kuru değişkenlerine ...
Amaç yönelimi ve tükenmişlik arasındaki ilişkide amaç ikliminin moderatör etkisi
(2017)
Başarı amaç yönelimi ve algılanan iklim uyumunun çalışanları tükenmişlikten koruyup koruyamayacağını araştıran bu çalışma, banka çalışanlarından 400 çalışanın oluşturduğu bir örneklem üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada amaç ...
Faaliyet gider türlerinin marka değeri üzerine etkisi: Brand fınance Turkey-100’de yer alan şirketlere yönelik bir araştırma
(2017)
Bu araştırmanın amacı, faaliyet gider türlerini oluşturan Araştırma ve Geliştirme Giderleri, Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri ve Genel Yönetim Giderlerinin marka değeri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla, ...
Prosedür adaleti algısı ve örgütsel vatandaşlık davranışı-birey i̇lişkisine durumsal bir bakış: yüksek ve düşük psikolojik sermaye etkisi
(2017)
Araştırmanın amacı, sağlık çalışanlarının prosedür adaleti algıları ve birey yönelimli örgütsel vatandaşlık (diğergamlık) davranışları arasındaki ilişkinin, çalışanların psikolojik sermayelerinin düşük ve yüksek düzeylerine ...
Türkiye ekonomisinde sürükleyici endüstri analizi: 2002-2012 karşılaştırması
(2017)
Endüstriyel faaliyetlerin niceliksel ve niteliksel yapılarındaki değişmelerin incelendiği endüstrilerarası analiz, ekonominin gelişme performansının izlenmesi konusunda analitik bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın ...
Modeling national innovation systems of eu countries using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)
(2017)
inovasyon sistemleri için bir model geliştirmek ve bu modeli test etmek amaçlanmıştır. Geliştirilen model inovasyonun dinamiklerini sistematik olarak kavramasını ve AB ülkelerinin ulusal inovasyon yeteneklerinin öncüllerini ...
Foreign direct investments, export and economic growth: evidences from selected developing countries
(2017)
The purpose of this study is to analyze the relationship among foreign direct investments, export and economic growth, and to provide evidence from 44 selected developing countries. Firstly, the data sets consisting of ...