• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of the flipped classroom model on pre-service teachers' academic achievement, self-regulated learning skills, and classroom engagement

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (780.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Yıldırım, Muhammet
Turgut, Yiğit Emrah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yıldırım, M. & Turgut, Y. E. (2025). The effect of the flipped classroom model on pre-service teachers' academic achievement, self-regulated learning skills, and classroom engagement. Journal of Pedagogical Research, 9(3), 242-257. https://doi.org/10.33902/JPR.202535543

Özet

This study aimed to examine the impact of the flipped classroom model applied in the information technologies courses on pre-service teachers’ candidates' academic achievements, self-regulated learning skills, and classroom engagement. The research was conducted with a total of 96 pre-service teachersteacher candidates, 48 in the experimental group and 48 in the control group. After the seven-week implementation period, the data obtained were analyzed using descriptive and inferential statistical techniques. According to the analysis results, a significant difference was found in favor of the experimental group between the post test and delayed post-test scores of the experimental and control groups. This result indicates that the flipped classroom model positively affects academic achievement in the context of the information technology course. However, no significant effect of the model on self-regulated learning skills and classroom engagement has been observed. In this context, suggestions for the design and implementation of the flipped classroom model have been presented.

Kaynak

Journal of Pedagogical Research

Cilt

9

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.33902/JPR.202535543
https://hdl.handle.net/11436/10782

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [79]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6142]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.