• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors predicting lifelong learning tendencies of preservice teachers in the context of MOOCs

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (831.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2025

Yazar

Hellaç Aksu, Zeynep
Reisoğlu, İlknur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Hellaç Aksu, Z., & Reisoğlu, İ. (2025). Factors predicting lifelong learning tendencies of preservice teachers in the context of MOOCs. Interactive Learning Environments, 1–16. https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2519124

Özet

MOOCs’ self-paced and autonomous structure requires individuals to possess advanced self-regulated learning skills. Self-regulated learning skills enable learners to take ownership of their learning journey in MOOCs, facilitating lifelong learning outcomes. Overcoming online learning barriers is crucial for fostering a culture of lifelong learning and promoting effective self-regulated learning strategies in online educational contexts. Engaging in a MOOC as part of initial teacher training might motivate preservice teachers to explore similar courses in their future careers, encouraging a commitment to lifelong learning, which is the ultimate goal. This study examined 441 preservice teachers from various fields and levels of education who use MOOCs. It aims to investigate whether self-regulation, online learning barriers, gender, and the intention of MOOC usage significantly predict lifelong learning. The correlational research method was employed. The lifelong learning tendency scale, the self-regulated online learning questionnaire, the scale of student barriers to online learning, and the demographic information form were used as data collection tools. Hierarchical regression analyses were performed. The analysis revealed that self-regulated learning, online learning barriers and gender significantly predict lifelong learning significantly. Self-regulated, online learning barriers and gender explained 20% of lifelong learning.

Kaynak

Interactive Learning Environments

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2519124
https://hdl.handle.net/11436/10788

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [79]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6142]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.