• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The perceptions of multiple representation of the us and turkish mathematics teachers

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2025

Yazar

İpek, Ali Sabri
Mainali, Bhesh

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

İpek, A.S. & Mainali, B. (2025). The Perceptions of Multiple Representation of the US and Turkish Mathematics Teachers. Mathematics Teaching-Research Journal, 17(3), 233-246.

Özet

Teacher perception is one of the most important factors determining classroom teaching practices. Multiple representations are used extensively in mathematics classrooms, especially in developing conceptual understanding. The data in this study, which aims to compare Turkish and US middle school mathematics teachers' perceptions of multiple representations, were obtained from interviews with four Turkish and three US mathematics teachers with different teaching experiences. The semi-structured interviews focused on teachers' perceptions of role, usage and importance of multiple representations. The study also compares Turkish and US teacher’s perceptions about the representations in teaching and learning mathematics. While Turkish and US teachers share general perceptions of multiple representations, key differences exist—especially in how representations contribute to the concretization of mathematical concepts. According to the different practices in integrating multiple representations into instructional processes across countries, Turkish teachers emphasized more symbolic and daily lifebased representations, while US teachers emphasized more on concrete materials, visual representations, and the use of technology. The results of the study comparing perceptions of representation suggest that teachers have needs for professional development.

Kaynak

Mathematics Teaching-Research Journal

Cilt

17

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/10826

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [147]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6165]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.