Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündüz, Çiğdem
dc.date.accessioned2019-09-05T05:28:26Z
dc.date.available2019-09-05T05:28:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/265
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin, Kimyasal Denge ve mikro dünyasını öğrenmelerine yönelik argümantasyona dayalı etkinlikler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmektir. Araştırma, eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 33 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma, haftada 4 ders saati olmak üzere 5 hafta boyunca sürmüştür. Çalışmada 14 farklı etkinlik geliştirilmiştir. Bu çalışmanın nicel verileri, 'Kimyasal Denge Akademik Başarı Testi' ve 'Kimyasal Denge Mikro Dünyayı Anlama Testi'nin bütün öğretmen adaylarına ön test-son test olarak uygulanmasıyla toplanırken, nitel verileri ise çalışmanın sonunda seçilen 12 öğretmen adayıyla kavramsal anlamaya ve sürece yönelik yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Nicel verilerin değerlendirilmesinde bağımlı grup t-testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analiz bulgularına göre; öğretmen adaylarının akademik başarıları ve mikro dünyada gerçekleşen olayları anlama yönündeki başarıları açısından anlamlı bir artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kavramsal anlamaya yönelik yapılan mülakatlar incelendiğinde; öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun, sorulan sorulara doğru cevaplar verdikleri, cevaplarının nedenlerini ayrıntılı ve doğru açıkladıkları ve yaptıkları doğru çizimlerle cevaplarını destekledikleri görülmüştür. Sürece yönelik yapılan mülakatlardan; etkinliklerin, grup çalışmalarının, oluşturulan karşıt argümanların öğretmen adaylarının kimyasal denge konusunun mikro dünyasını öğrenmelerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma, mikro dünyada gerçekleşen olayların somutlaştırıldığı argümantasyon odaklı simülasyon geliştirme çalışmaları yapılabilir gibi öneriler ile sonlandırılmıştır. The aim of this study is to develop, implement and evaluate the results of the argumentation-based activities for the Science Teacher Education students to learn the Chemical Equilibrium and micro-world. The research was designed in the form of an action survey. The sample of the research is composed of 33 teacher candidates who are studying in the program of Recep Tayyip Erdogan University, Faculty of Education, Science Education in the spring semester of 2015-2016 academic year. The study lasts for 5 weeks as 4 hours of lessons each week. In the study 14 different activities were developed. While the quantitative data were collected by applying 'Chemical Equilibrium Academic Achievement Test' and 'Chemical Equilibrium Micro Earth Comprehension Test' as pre-test and post-test to all teacher candidates, qualitative data were collected through semi-structured interviews with conceptual meaning and process with 12 teacher candidates selected at the end of the study. The dependent group t-test was used to evaluate the quantitative data. Qualitative data were evaluated by content analysis. According to analysis findings of quantitative data; the significant increase in the achievement of teacher candidates in understanding academic achievements and events in the micro-world is seen in the study. When the interviews about the conceptual meaning are examined; it has been seen that the vast majority of teacher candidates provide accurate answers to the questions asked, explain the causes of their answers in detail and correctly and support their answers with the correct drawings they have made. From the interviews conducted on the process; the activities, the group works, the opposing arguments created within the scope of the activities were effective in learning the micro-world subject of chemical equilibrium for the teacher candidates. This study is concluded with the suggestion, simulation development studies focused on argumentation, which embodies the events taking place in the micro world can be done.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleKimyasal denge ve mikro dünyasının öğrenilmesine yönelik argümantasyona dayalı materyal geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping argumentation based material for the learning of chemical equilibrium and micro worlden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorGündüz, Çiğdem
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster