• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers' views about period of using of science and technology guide textbooks

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2010

Yazar

Konur, Kader B.
Ayaş, Alipaşa
Konur, Barbaros

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Konur, K.B., Ayas, A. & Konur, B. (2010). Teachers' views about period of using of science and technology guide textbooks. Milli Egitim, 185, 227-239.

Özet

The aim of the study is to determine teachers' views about science and technology course teacher guide textbooks' usefulness, content, suitability with the curriculum. Semi-constructed interviews and unconstructed observations as data gathering instrument are used. Gathered data were coded. The samples of study are six primary school teachers who are teaching in a three primary school in Çayeli/RİZE in 2006-2007 autumn period. In study, it is found out that guide textbooks include many activities, used a diffucult language, the time and the materials are not enough, ignoring level of students, forms get a lot of time of to fill. On the other hand, it is defined that guide text books whose design and unit dispersion is good, provide collective and solidarity, direct teaching by doing and living, guide to teacher and provide diversity, save teachers from doing plan. As a recommendation, in-service training seminars include illustrative practices should be arranged related to problems which are fixed. Besides, lack of materials which will be used in activities should be overcame. In this way, it can be provided suitable teaching for curriculum.

Kaynak

Milli Egitim

Sayı

185

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3459

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.