• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beyin temelli öğrenme yaklaşımının sınıf öğretmen adaylarının coğrafya dersindeki tutum ve başarılarına etkisi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (229.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2012

Yazar

Şeyihoğlu, Ayşegül
Yarar Kaptan, Seher

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Şeyihoğlu, A. & Yarar Kaptan, S. (2012). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının sınıf öğretmen adaylarının coğrafya dersindeki tutum ve başarılarına etkisi. Hacettepe Egitim Dergisi, 42, 380-393.

Özet

The purpose of this study is to determine the effect of brain-based learning approach on attitudes and achievements of teacher candidates in geography courses.The study was conducted with the participation of 131 freshmen studying at the Department of Primary School Teaching of Education Faculty at Rize University in 2008-2009 spring term. An attitude scale and self-evaluation were used as a means of data collection.In addition, open-ended questions were asked. T test and content analysis were employed in analyizing data. When the pre and post-test averages of attitude scale were compared, it was found that there was a significant difference statistically in favour of post-test (p>0.05). It was also found that using brain based learning approach in geography teaching had a positive effect on the students’ attitudes toward the course. In consequence of qualitative analysis, it was found that the most positive view of the students on the syllabus built in accordance with brain-based learning approach was that it was very entertaining. However, the most important of negative views was that it was very tiring. It was also among the findings that teacher candidates were affected by brain based learning approach. © 2012, Hacettepe University. All rights reserved.

Kaynak

Hacettepe Egitim Dergisi

Cilt

42

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3530

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6023]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.