• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contributions provided by visual arts lesson for students at secondary stage in elementary education

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (108.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2011

Yazar

Demirel, İrfan Nihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Demirel, İ.N. (2011). Contributions provided by visual arts lesson for students at secondary stage in elementary education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 1972-1976. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.037

Özet

Visual arts education is an effective learning tool that brings out the creative and instinctive feelings of the individuals. Thus individuals have permanent learning experience by observing objects and assets around to internalize them in their minds. Hence visual arts education is a necessity for individuals in their lives. An effective art education is a very important factor in the primary stage in which creativity developing of children are high. It contributes individuals; to participate in the community as a social person, to make right decisions with mental activities, to express themselves emotionally. By this way the aims of this study is to determine the contributions of visual arts lesson to students. The study carried out with four visual arts lesson teachers working at secondary stage in elementary education. Semi-structured interviews used as a data collection tool. The data obtained from the participants, were analyzed descriptively in line with qualitative research approach. As a result, it is found that the visual arts lessons contribute the social, mental and emotional development of the children. © 2011 Elsevier Ltd.

Kaynak

Procedia - Social and Behavioral Sciences

Cilt

15

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.037
https://hdl.handle.net/11436/3574

Koleksiyonlar

  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.