• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Remedying science student teachers' misconceptions of force and motion using worksheets based on constructivist learning theory

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (527.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2011

Yazar

Atasoy, Şengül
Küçük, Mehmet
Akdeniz, Ali Rıza

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Atasoy,Ş., Küçük, M.& Akdeniz, A.R. (2011). Remedying science student teachers' misconceptions of force and motion using worksheets based on constructivist learning theory. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 3(4), 653-668.

Özet

This study aims to remedy science student teachers' misconceptions of force and motion using worksheets. The study was carried out with thirty eight science student teachers (SSTs) who were in their first grade in a Faculty of Education in Turkey. The subject studied in small groups of 3-4 students. To elicit their ideas before and after intervention, interviews about instances by help of individual cards were conducted with thirteen ones who were selected by randomly. Pre-instructional interviews revealed of that SSTs thought that a force starting motion continues to act on an object during motion. However, post-instructional interviews data revealed that worksheets are effective in instructional tools on remedying their misconceptions by encouraging them to discuss and explore the force and motion subjects. It is concluded that worksheets encouraged and motivated SSTs in joining to activities. They also frankly explained their own ideas about the examined subjects by interacting with the others and and also teacher. © Sila Science.

Kaynak

Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies

Cilt

3

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3600

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.