• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student teachers' conceptions about global warming and changes in their conceptions during pre-service education: A cross sectional study

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (154.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2011

Yazar

Çimer, Sabiha Odabaşı
Çimer, Atilla
Ursavaş, Nazihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çimer, S.O., Çimer, A. & Ursavaş, N. (2011). Student teachers' conceptions about global warming and changes in their conceptions during pre-service education: A cross sectional study. Educational Research and Reviews, 6(8), 592-597.

Özet

Global warming is one of the important environmental problems whose dangerous effects are increasing gradually. The study reported herein aimed to reveal student teachers' conceptions about global warming and the effect of biology teacher education program on their awareness of this environmental issue. An open-ended questionnaire was used to collect the study's data. Participants were 32 first and 37 fifth year biology student teachers. The results showed that both groups had some confusions and concerns about global warming. All of the student teachers were under the impression that ozone layer depletion was the main cause of global warming and they assumed that greenhouse effect was completely an anthropogenic phenomenon rather than a naturally occurring process. In addition, the pre-service education did not seem to have an important effect on student teachers' awareness of global warming. Discussion of the findings and suggestions for teacher education and future research are included at the end of the paper. © 2011 Academic Journals.

Kaynak

Educational Research and Reviews

Cilt

6

Sayı

8

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3623

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [146]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6023]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.