• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The determination of visually impaired students' multiple intelligences dimensions and their relationships with success in mathematics

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (112.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2011

Yazar

Kaplan, Abdullah
Calp, Ünsal Fatih
Özdemir, Ercan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kaplan, A., Calp, Ü.F. & Özdemir, E. (2011). The determination of visually impaired students' multiple intelligences dimensions and their relationships with success in mathematics. Scientific Research and Essays, 6(13), 2841-2849. http://doi.org/10.5897/SRE11.505

Özet

The purpose of this study was to investigate visually impaired students' multiple intelligences dimensions and their relationship among gender, sight level and math achievement. In this study "multiple intelligences inventory" was used as data gathering instrument. The study was carried out with 65 visually impaired students studying in sixth, seventh and eighth classes in "visually impaired" schools in Denizli, Erzurum and Gaziantep in the second term of 2007 to 2008 academic year. As a result, it was found that visually impaired students were mostly good at interpersonal intelligence, whereas bad at on visual-spatial intelligence. The study results have also shown that there was a significant relationship between the math achievement of visually impaired students with logical-mathematical intelligence, intrapersonal intelligence, spatial intelligence and linguistic intelligence dimensions. ©2011 Academic Journals.

Kaynak

Scientific Research and Essays

Cilt

6

Sayı

13

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3632

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.