Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirinci Konur, Kader
dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.date.accessioned2020-12-19T20:11:27Z
dc.date.available2020-12-19T20:11:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationBirinci Konur, K. & Ayas, A. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri. Journal of Turkish Science Education, 7(3), 128-142.en_US
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/3734
dc.description.abstractKimya, maddeleri ve maddeler arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı ile ilgili öncelikle öğrencilerin “madde” kavramını ve özellikle katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini zihinlerinde doğru yapılandırmaları gerekmektedir. Çünkü bu kavramların doğru bir şekilde öğrenilmesi diğer kavramların da zihinde doğru yapılandırılması açısından iyi bir zemin oluşturur. Bu çerçevede çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyelerini ve güncel hayattaki örnekleri bu konuyla ne derece ilişkilendirebildiklerini tespit etmektir. Araştırmada veri toplamak amacıyla açık uçlu 4 soru içeren bir test, sınıf öğretmeni adaylarından 80 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca konuyla ilgili bir resim çizilerek 10 öğrenci ile anlamayı ölçme yöntemlerinden biri olan olay ve durumlar hakkında mülakat yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrencilerin yarıya yakınının gazların durumunu etkileyen faktörleri oluşturan kavramlar arasındaki ilişkileri kurmada zorlandıkları, yetersiz anlamalara ve bazı yanılgılara sahip oldukları ortaya çıkarılmıştır. Mülakat sonuçları da açık uçlu sorulardan elde edilen bulguları destekler niteliktedir. Bu sonuçların ışığında bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectAnlama seviyesien_US
dc.subjectGazen_US
dc.subjectHacimen_US
dc.subjectBasınçen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBirinci Konur, Kader
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster