• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An assessment of pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: A structural equation modeling approach

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (703.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Teo, Timothy
Ursavaş, Ömer Faruk
Bahçekapılı, Ekrem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Teo, T., Ursavaş, Ö.F. & Bahçekapılı, E. (2012). An assessment of pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: A structural equation modeling approach. The Asia-Pacific Education Researcher, 21(1), 191-202.

Özet

The purpose of the study is to examine the pre-service teachers' self reported future behavioral intentions to computer use in Turkey. Four hundred eighty-seven pre-service teachers (n =487, females = 284, males = 203) at Rize University, North East of Turkey took part in the study as participants. Data was collected by a self-reported questionnaire administered to the participants and it based on their responses to six constructs. The Technology Acceptance Model (TAM), as a research framework, and structural equation modeling (SEM) were employed as an analytical technique for the proposed model in the study. This study contributes to the growing interest in using Information Science models to explain the intention to use technology in educational contexts. Overall, the results indicated that (1) perceived usefulness, attitudes to computer use, and computer self-efficacy had direct effects on pre-service teachers' intentions to use technology; (2) pre-service teachers' perceived ease of use, technological complexity, and facilitating conditions had effects on technology acceptance indirectly; and (3) perceived usefulness appeared to be the strongest determinant of behavioral intention. Also, six variables corresponded to approximately 39% of the variance in behavioral intention. These findings propose that TAM is an effective model to explain pre-service teachers' technology acceptance. © 2012 De La Salle University, Philippines.

Kaynak

Asia-Pacific Education Researcher

Cilt

21

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/4255

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.