• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influences, views and practices associated with life skills education for children with autism in two cities in Turkey and England

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.600Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Yazıcı, Mahmut Serkan
Stancer, Becky

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yazıcı, M.S. 6 Stancer, B. (2020). Influences, Views and Practices Associated with Life Skills Education for Children with Autism in Two Cities in Turkey and England. International Journal of Disability, Development and Education, 69(6), 210-2024. https://doi.org/10.1080/1034912X.2020.1843141

Özet

This study explored influences, views and practices associated with life skills education for children with autism within schools in two cities in England and in Turkey of similar socio-economic status and size. Data was collected via interviews with staff and observations in mainstream and special schools. Life skills were taught to children with autism in both cities. Schools in both cities taught basic and complex everyday skills, associated with psychosocial abilities, and enhancement of positive behaviour. The teaching of life skills was influenced by cultural and religious views and availability of resources resulting in differing models. In the Turkish Schools development of life skills relied more heavily on situational learning within the community as a bridge to parental engagement, whereas the English schools were more likely to use an adapted experiential model within the school campus with support from parents in transferring skills at home. © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

Kaynak

International Journal of Disability, Development and Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/1034912X.2020.1843141
https://hdl.handle.net/11436/4516

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [13]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.