• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin sorunları

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (220.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Öztürk, Havva
Kurt, Şule
Mersinlioğlu, Gül Serin
Bayrak, Betül
Balık, Tuğba
Demirbağ, Birsel Canan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Öztürk, H., Kurt, Ş., Serin Mersinlioğlu, G., Bayrak, B., Balık, T. & Demirbağ, B.C. (2016). Hastanelerde İşe Yeni Başlayan Hemşirelerin Sorunları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(4), 189-201.

Özet

Amaç: Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin yaşadıkları sorunları saptamaktır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma için Trabzon İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği'nden izin alınmıştır. Araştırma hastanelerde işe yeni başlayan 71 hemşireden çalışmaya gönüllü katılan 63 hemşire ile yürütülmüştür. Veriler, demografik özellikler ve hemşirelerin yaşadıkları sorunlara ilişkin sorulardan oluşan anket ile yüz yüze görüşme ya da e-posta yolu ile 02 Ocak- 03 Mart 2014 tarihlerinde toplanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, ve ki-kare testi ile test edilmiştir. Bulgular: %57.1'i merkez hastanelerde ve %68.3'u serviste çalışan hemşirelerin %90.5'i performansa dayalı ek ödeme ve %90.5'i sağlık grubu içinde adil bir ücretlendirme yapılmamasından, %85.7'si hastaların her türlü işe ve soruya yanıt istemelerinden ve %82.5'i ilgi gösterildiğinde istismar edilmesinden dolayı sorunlar yaşadığını açıklamıştır. Ayrıca işe başladıklarında kariyer fırsatlarına ilişkin bilgilendirilmeme hususunda hemşirelik yönetiminden (79.4), kendilerini hemşirelerin amiri olarak gördükleri için hekimlerden (%76.2), personel sayısının yetersiz olmasına bağlı hastane yönetiminden (%77.8) de şikâyetçilerdir. İlçe hastanelerinde çalışan hemşireler mesleki becerilerde kendilerini yetersiz hissetme ile hemşireliği severek ve istekle yapma, merkez hastanelerde çalışan hemşireler ise hekimlerin nöbetlerde uyumasına bağlı hastalar karşısında zor durumda kalmaya bağlı daha fazla sorun yaşamaktadır (p<0.05).Sonuç: İş hayatına yeni başlayan hemşirelerin çözüm ihtiyacı duydukları başta ücretlendirme olmak üzere hastalarla, hemşirelik hizmetleri yönetimi, hekimler ve hastane yönetimi ile ilgili birçok sorun yaşadığı saptanmıştır.
 
Aim: The aim was to determine the problems experienced by nurses who had just started working at hospitals. Material and Methods: As first step of this descriptive study a permission from the General Directorate of State Hospitals Association in Trabzon Province was obtained. The study was conducted with 63 voluntary nurses of the total 71 nurses. The data were gathered using a questionnaire addressing the demographic characteristics and the problems experienced by the nurses through face to face interviews or e-mails between the 2nd of January and the 3rd of March 2014. Data was calculated in frequencies, percentages, using chi-square test.Results: 57,1% of the nurses were working at central hospitals and 68.3% of them worked at services. It was found out that 90,5% of the nurses were not pleased with the "pay for performance" system, 90,5% complained about the unjust pay system in the health sector, 85,7% complained of patients asking questions about every intervention and demanding answers to these questions and 82,5% complained about being subjects of an abuse when they showed an interest in a patient?. The nurses were also not happy with the nursing management for not providing information on career opportunities when they started work (79.4%), with physicians because they considered themselves as chief officers of nurses (76.2%) and with the hospital management, which was considered responsible for the insufficient number of personnel (77.8%). Nurses who worked at county hospitals experienced more often the feeling of being insufficient in professional skills and the lack of enthusiasm and eagerness to work as nurses while nurses who worked at province hospitals experienced more problems with patients because physicians slept during night shifts (p<0.05).Conclusion: It was discovered that nurses who had just started their nursing career experienced many problems that needed solutions, especially regarding the pay system, the patients, the management of nursing services, the physicians and the management of the hospital.
 

Kaynak

Acıbadem Sağlık Bilimleri Dergisi

Cilt

7

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFMk5qVXdNQT09
https://hdl.handle.net/11436/4791

Koleksiyonlar

  • Sağlık Yüksekokulu Koleksiyonu [127]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.