Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirel, İrfan Nihan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:24:40Z
dc.date.available2020-12-19T20:24:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-635352
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNU1USXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4895
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, sınıf eğitimi öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik öz yeterlik inançlarını geliştirmektir. Araştırma, karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen yaklaşımıyla yürütülmüştür. Araştırmanın deneysel olarak tasarlandığı nicel boyutunda, müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik öğretmen adaylarının öz yeterliklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, öğretmen adaylarının müzeleri, Türkçe, matematik, fen, müzik ya da görsel sanatlar eğitimi gibi farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecekleri bir öğrenme ortamı tasarlanarak, öğretmen adaylarında süreç içinde meydana gelen değişimin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği ikinci sınıfında öğrenim gören 58 (42 kadın; 16 erkek) öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma verileri, müze eğitimine ilişkin öz yeterlik inancı ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçları sınıf eğitimi öğretmen adaylarının müze gezi sürecine rehberlik yapma, müzeleri öğrenme ortamı olarak kullanma, dersin içeriğini ya da müze ziyareti sürecini öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda planlama ve derslerin müzelerde işlenmesi konusundaki öz yeterlik düzeylerinin verilen eğitim sonrasında olumlu yönde geliştiğini göstermiştir. Bu sonuçlar ışığında öğretmen yetiştiren fakültelerde mesleki gelişim sürecine katkı sağlayacak müze eğitimi uygulamalarının farklı disiplinlerle ilişkilendirilerek, öğretim müfredatlarında yer alan kazanımlara ilişkin tasarlanacak farklı etkinlik ya da kullanılacak yöntem ve tekniklerle destekleneceği bir eğitim öğretim anlayışının benimsenmesi gerektiği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to develop the self-efficacy beliefs of classroom teacher candidates about the education applications in museums. The research was conducted with convergent parallel design from mixed method research designs. In the quantitative dimension where the research was designed experimentally, it was aimed to improve the self-efficacy of classroom teacher candidates towards educational practices in museums. In the qualitative dimension of the research, it was ensured that teacher candidates were associated with different disciplines museums such as Turkish, mathematics, science, music or visual arts education. The study was conducted with 58 (42 female; 16 male) teacher candidates studying in the second year of the classroom teaching program of a public university in the Black Sea Region. The research data were obtained by using self-efficacy belief scale and semi-structured interview form. The results of the study showed that the classroom teacher candidates' self-efficacy levels in guiding the museum tour process, using the museums as a learning environment, planning the course content or the museum visit process in accordance with the needs of the students and the processing of the lessons in the museums improved positively after the training. According to these results, museum education practices that will contribute to the professional development process in faculties that train teachers should be associated with different disciplines and it should be supported with different activities, methods and techniques related to the gains in teaching curricula.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleSınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Müzelerde Eğitim Uygulamalarına Yönelik Öz Yeterliklerien_US
dc.title.alternativeSelf-Efficacies Of Classroom Teacher Candidates Towards Education Applications In Museumsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2020.20.52925-635352
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage585en_US
dc.identifier.endpage604en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster