Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurgut, Yiğit Emrah
dc.contributor.authorKurşun, Engin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:24:41Z
dc.date.available2020-12-19T20:24:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME1EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4896
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye’de 9-16 yaş aralığındaki çocukların mobil İnternet erişim, kullanımı, etkinlikleri ve sosyal ağ kullanım alışkanlıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Türkiye İstatistik Kurumu’nun Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırmasına göre belirlenmiş 12 bölgeden seçilen 9-16 yaş aralığındaki 784 çocuk oluşturmuştur. Çalışma kapsamında 2015 yılında anket yoluyla toplanan veriler betimsel istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, Türkiye’de çocukların İnternet’e erişim sağladıkları mekânların başında evlerinin ve evlerinde de kendi odalarının geldiğini ve İnternet’e daha çok akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlarla erişim sağladıklarını ortaya koymuştur. Çocukların İnternet’te daha çok sosyal ağ kullanma, çevrimiçi film izleme/müzik dinleme, anlık mesajlaşma gibi eğlence ve iletişim amaçlı etkinlikler gerçekleştirdikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal mobile Internet access, usage, activities and social network habits of children with 9-16 age in Turkey. Survey research design, which is one of the quantitative research methods, was administrated in the study. The sample of study was determined according to Turkey Statistical Region Units Classification of Turkish Statistics Institution, consisting of 784 children of ages 9-16, selected from 12 regions. Data were collected through a questionnaire in 2015 and analyzed using descriptive statistics techniques. It was seen that children in Turkey access to the Internet mostly through mobile devices such as smart phones and tablets. It was observed that the main locations where children access the Internet are their homes and their own rooms. It was emerged that children tend to perform entertainment and communication oriented activities such as social networking, watching movies or listening to music online, instant messaging on the Internet.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye’deki Çocukların Erişim, Kullanım Ve Etkinlikler Bağlamında Mobil İnternet Deneyimlerien_US
dc.title.alternativeMobil Internet Experiences Of Turkish Children In The Contexts Of Access, Use And Activitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage349en_US
dc.identifier.endpage371en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster