Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzun, Salih
dc.contributor.authorŞadoğlu, Günay Paliç
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:12Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNE56azBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4965
dc.description.abstractBireylerin bilgileri nasıl yapılandırdıklarını anlama eğitim araştırmacılarının önemli ilgi alanlarından birisi olmuş ve bu kapsamda öğrenenlerin bilişsel yapılarını ortaya çıkarmaya çalışan birçok araştırma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının elektrik kavramı ile ilgili bilişsel yapılarını tespit etmektir. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak bağımsız kelime ilişkilendirme testi kullanılmış ve veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Ayrıca katılımcılardan, elektrik uyarıcı kelimesi ile ilişkili cümleler oluşturmaları istenilmiş ve oluşturulan cümleler önceden belirlenen kategoriler dikkate alınarak analiz edilmiştir. Çalışmanın örneklemini, eğitim fakültesi 3. sınıfta öğrenim gören toplam 35 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular, katılımcıların uyarıcı kelime olarak sunulan elektrik kavramına ilişkin zihinlerinde yer alan kelimelerin 9 kategori altında toplandığını ortaya koymuştur. "Elektrik devre elemanları" olarak belirlenen kategorinin ön plana çıktığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının elektrik kavramıyla sıklıkla ilişkilendirdikleri kelimelerin ampul, ışık, akım, direnç, anahtar ve pil olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının elektrik kavramını, temel düzeydeki bilgiler çerçevesinde ilişkilendirdikleri ve ileri düzeyde bilgiye dayalı kelimelerle/kavramlarla ilişkilendirmedikleri görülmektediren_US
dc.description.abstract– Individuals’ knowledge construction is one of the most important areas of interest in educational research and many studies have been carried out attempting to reveal the cognitive structure of learners. The aim of this study was to identify the cognitive structures of pre-service primary teachers (PSPTs) regarding the stimulus word “electricity” through the free word association test. The data were analyzed according to the content analysis method. In addition, participants were asked to generate sentences that related the stimulus word and the sentences were analyzed taking into account the predefined categories. The study sample consisted of 35 third-grade PSPTs at a faculty of education in Turkey. The findings revealed that participants’ responses to electricity were gathered under 9 categories and the most obvious category was “circuit components”. The findings showed also that the most used words related to electricity were bulb, light, current, resistor, switch, and cell battery. It was also seen that the words and concepts used by the PSPTs related to electricity are based on knowledge at the basic level rather than advanced level.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Elektrik Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarıen_US
dc.title.alternativeThe Cognitive Structures of Turkish Pre-service Primary Teachers Regarding Electricityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage289en_US
dc.identifier.endpage306en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster