Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorLokmanoğlu, Ensar
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:19Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd01qUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4977
dc.description.abstractBu araştırma Çaykur Rizespor kulüp yöneticileri ve sporcularının sergiledikleri spor iletişimi davranış ve tutumlarının taraftarlar tarafından nasıl algılandığına yönelik görüşleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu Rize il merkezinde yaşayan Çaykur Rizespor taraftarları oluşturmaktadır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 798 gönüllü üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan spor iletişimi formu ve tanımlayıcı özellikleri içeren form taraftarlara sunulmuş ve yanıtlamaları istenmiştir. Geliştirilen spor iletişimi algısını belirlemeye yönelik formun güvenirlik katsayısı Crombach Alpha=0,92 olarak yüksek bulunmuştur. Araştırma sonucunda taraftar algılarına göre Çaykur Rizespor yöneticileri ve sporcularının spor iletişimini orta düzeyde uyguladıkları belirlenmiştir. Ayrıca taraftarların spor iletişimine yönelik algıları cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, kulübünü takip etme süresi, maçlara gitme durumu, kombine bilet sahibi olma durumu, taraftar guruplarına üye olma durumuna göre farklılık göstermediği saptanmıştıren_US
dc.description.abstractThis research is made for deciding the approaches and perception of supporters on sport communication and attitudes of Çaykur Rizespor football club’s directors and sportsmen. In this research, Çaykur Rizespor supporters, who live in city center of Rize, create the study group. There has been made a survey study on 798 volunteer participants. Sports communication form, which includes descriptive specialties and has been prepared by researcher, was presented to supporters and they have been wanted to answer the survey. Reliability coefficient of form, which is about deciding the sport communications perception, has been found high as Crombach Alpha=0,92. In the end of research, it has been decided that Çaykur Rizespor football club’s directors and sportsmen applied sport communication on mid-level due to supporter perception. Beside, it has been decided that supporters’ perception on sport communication differs due to gender, marital status, education level, process of following the club’s activities, situation of attendance to the football matches, situation of buying combined tickets and situation of membership to the supporter groupsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleTaraftarların Spor İletişimine Yönelik Algılarının Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Research about Perception of Supporters on Sport Communication: Sample ofen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster