Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.contributor.authorKöse, Özge
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:19Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd05UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4978
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizm ve örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Rize ilinin Çayeli ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve ortaöğretimde görev yapmakta olan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir. Elde edilen verilerin analizinde t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri, medeni durum ve çalıştığı kurum değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken; cinsiyet, yaş ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bununla beraber öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları cinsiyet, yaş, medeni durum, çalıştığı kurum ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizm ve örgütsel mutluluk arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunduğu ve örgütsel sinizmin örgütsel mutluluğun anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out with the aim of determining the relationship between organizational cynicism and organizational happiness according to teachers’ perceptions. The research sample consisted of 300 teachers working at primary and secondary public schools in Çayeli, Rize. The research model is correlational survey model. t-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), correlation and regression analyses were used in order to analyse the data acquired from this research. As a result of the research, teachers’ level of organizational cynicism did not show the meaningful differences in the variables of gender, age and years of service. However, there was a meaningful difference in the variables of marital status and the organization where s/he works. In addition, teachers’ perception of organizational happiness showed no meaningful difference in the variables of gender, age, marital status, the organization where s/he works and years of service. This research indicated that there is a meaningful relationship in negative direction between organizational cynicism and organizational happiness, and organizational cynicism is a significant predictor of organizational happiness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleİlk Ve Ortaöğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Algılarına Göre Örgütsel Sinizmin Örgütsel Mutluluk Üzerindeki Rolünün İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of the Role of Organizational Cynicism on Organizational Happiness According to Primary and Secondary School Teachers' Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue79en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster