Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUrsavaş, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:20Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeE5qazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4982
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin Tablet PC kullanımına yönelik davranışsal niyetlerinin; eğlence algısı, algılanan kullanışlılık ve algılanan kullanım kolaylığı ile tahmin edildiği bir yapısal eşitlik modelleme çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları Tablet PC kullanan 311 (141 Kadın, 166 Erkek ve 4 cinsiyet belirtmemiş) öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcılardan cevaplar, araştırma modeline ilişkin dört faktörden (algılanan kullanışlılık, algılanan eğlence, algılanan kullanım kolaylığı ve davranışsal niyet) oluşan ve toplam 18 madde içeren 5’li Likert tipinde bir ölçme aracı yardımı ile toplanmış olup çalışma kapsamında toplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlar ına göre algılanan eğlence ve algılanan kullanışlılık davranışsal niyetin güçlü tahmin edicileri ve algılanan kullanım kolaylığı değişkenine aracılık ederler. Modelde yer alan tüm değişkenler niyet üzerindeki varyansın %81’ini açıklamıştır. Son olarak öğre tmenlerin Tablet PC kullanım niyetleri hazcı motivasyon değerlerine göre şekillenmekte ve bu motivasyonları teknolojinin kullanım kolaylığından etkilenmektedir. Ayrıca sonuçlar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the effects of hedonic and utilitarian motivations of the teachers on their behavioral intention to Tablet PC use. The participants of the study consist of 311 teachers using Tablet PC (141 women, 166 men, and 4 not specified gender). Answers of the participants are collected with a 5 point Likert scale consisting of four factors (perceived usefulness, perceived enjoyment perceived ease of use and behavioral intention) and including total of 18 items . The data obtained from the research are analyzed employing the structural equation modeling. According to the results of the study, all the variables in the model explain the 81% of the variance on the behavioral intention to use. The t eachers’ intentions to use Tablet PC are determined according to the hedonic motivation and their motivations are affected by ease of use of technology. Finally, it is determined that perceived enjoyment and perceived usefulness are strong estimators of behavioral intention and they mediate the perceived ease of use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin hazcı ve faydacı motivasyonlarının Tablet PC kullanımına yönelik davranışsal niyetleri üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of hedonic and utilitarian motivations on teachers behavioral intention to Use Tablet PCsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster