Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKotbaş, Selda
dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:26Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.30
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5USTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4997
dc.description.abstractBu araştırmada örgütsel erdemlilik ile örgütsel sağlık arasındaki ilişkinin ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin algılarına göre incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modellerinden biri olan korelasyonel araştırmayla planlan bu çalışmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılında Trabzon il merkezi ve ilçelerinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi belirlenirken basit seçkisiz (tesadüfi) örnekleme yöntemi kullanılmıştır ve araştırma 500 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Örgütsel Erdemlilik Ölçeği ve Örgütsel Sağlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, MannWhitney U testi, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Kruskal-Wallis H testi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algılarının yüksek, örgütsel sağlık algılarının ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik ile örgütsel sağlık algıları cinsiyet, yaş, medeni durum ve hizmet yılı değişkenleri bakımından anlamlı farklılığa sahiptir. Araştırmanın genel amacı doğrultusunda yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda örgütsel erdemlilik ile örgütsel sağlık arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Bununla beraber örgütsel erdemliliğin boyutları ile örgütsel sağlığın boyutları arasındaki ilişkiler incelendiğinde tüm boyutlar arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel erdemliliğin örgütsel sağlığa dair anlamlı bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the relationship between organizational virtue and organizational health based on the perceptions of teachers who were employed at primary schools, secondary schools and Islamic education schools. The population of this study, which was planned for correlational research which is one of the models of relational surveying, consisted of teachers who were employed at primary schools, secondary schools and Islamic education schools in the city center of the province of Trabzon in Turkey in the academic year of 2017-2018. The sample was determined randomly, and the study was carried out with 500 teachers. As data collection instruments, the study used a Personal Information Form, the Organizational Virtuousness Scale and the Organizational Health Scale. The data that were obtained within the scope of the study were analyzed by using the SPSS package software. Frequencies, percentages, Mann-Whitney U test, oneway ANOVA, Kruskal-Wallis H test, correlation analysis and regression analysis were used in the analysis of the data. As a result of the study, it was found that the teachers’ perceptions on organizational virtue were high, while their perceptions on organizational health were moderate. The perceptions of the teachers related to organizational virtue and organizational health significantly differed based on their gender, age, marital status and years of employment. As a result of the correlation and regression analyses that were carried out for the general objective of the study, it was observed that there was a strong and significant positive relationship between organizational virtue and organizational health. In addition to this, when the relationships between the dimensions of organizational virtue and the dimensions of organizational health were investigated, positive and significant relationships were found between all dimensions. Moreover, it was determined that organizational virtue was a significant predictor of organizational health.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleÖrgütsel Erdemlilik ile Örgütsel Sağlık Arasındaki İlişkinin Öğretmen Algılarına göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship between Organizational Virtue and Organizational Health Based on Teacher’s Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.185.30
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage617en_US
dc.identifier.endpage652en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster