Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Sema
dc.contributor.authorŞahin, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:29Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.3214
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNNU5EY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5003
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım alma ve romantik ilişki durumunun yanı sıra cinsiyetlerinin ve ebeveyn tutumlarının Gestalt temas biçimleri açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubu çeşitli üniversitelerde eğitim almakta olan 794 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Gestalt Temas Biçimleri Yeniden Düzenlenmiş Formu” ve araştırmacı tarafından hazırlanan “kişisel bilgi formu” kullanılmıştır. Veriler SPSS 18.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde “t-testi” ve “tek yönlü varyans analizi” teknikleri kullanmıştır. Araştırma sonuçları üniversite öğrencilerinin Gestalt temas biçimleri ile cinsiyet, algılanan anne-baba tutumu, romantik ilişki durumu ve psikolojik yardım alma durumu arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda elde edilen bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate university students’ the state of receiving psychological help and romantic relationship status as well as gender and parental attitudes in terms of Gestalt contact styles. The study group consists of 794 university students studying at various universities. “Personal information form” and “Gestalt Contact Styles Revised Form” prepared by the researcher were used as data collection tools. The data were analyzed with the SPSS 18.0 package program. In the analysis of the data, “t-test” and “one way analysis of variance” techniques were used. The results of the research show that there is a significant relationship between Gestalt contact styles of university students and gender, perceived parental attitude, romantic relationship status and the state of receiving psychological help. The findings obtained in this direction are discussed in the related literature and some suggestions are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Alma ve Romantik İlişki Durumunun Gestalt Temas Biçimleri Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the State of Receiving Psychological Help and Romantic Relationships of University Students in Terms of Gestalt Contact Stylesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3214
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1649en_US
dc.identifier.endpage1658en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster