• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Sarkın, D. Bahar Şahin
Taşdemir, Fazilet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının test yönergesindeki bilgilerden hangisini daha önemli gördüklerinin sıralama yargıları yöntemi ile ölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Ölçeklendirme sürecinde araştırmacılarca geliştirilen Test Yönergesi Bilgilerini Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Test yönergesinde sınav süresinin belirtilmesi ve sorulara uygun olarak ayarlanması, öğrencilerin yanıtlama davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma, bir devlet üniversitesinin farklı bölümlerinde [Sınıf Öğretmenliği (SÖ), Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (SBÖ), Fen ve Teknoloji Öğretmenliği (FTÖ), Türkçe Öğretmenliği (TÖ)] eğitim gören üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyindeki 252 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adayları test yönergesinde bulunan bilgileri önem sırasına göre en çoktan en aza doğru sıraladıklarında, sınav süresi hakkındaki bilginin ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Bu bilgiyi puanlama, şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı, soru sayısı ile ilgili bilgiler izlemektedir. Cinsiyete göre öğrencilerin test yönergelerinde bulunan bilgilerden en önemli gördükleri bilgilerin sıralaması incelendiğinde kadın ve erkek öğrenciler için de puanlama, sınav süresi, şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı bilgileri daha çok önemsedikleri görülmektedir. Sınıf düzeyine göre bilgilerin sıralaması incelendiğinde üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri için de puanlama, sınav süresi, şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı bilgilerinin ilk sıralarda yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, eğitimciler için test yönergelerinin hazırlanması ile ilgili seminerler düzenlenebilir, sınavların nasıl hazırlanacağı konusundaki eksikleri giderilebilir ve sorunları çözülebilir.
 
In this study, it is aimed to scale the information sought by the students studying at the faculty of education in the test directive through the method of sorting judgments. The study has been conducted in screening model. The Test Directive Information Evaluation Form developed by the researchers has been used for the scaling process. The research was carried out in different departments of the Faculty of Education of a public university [Primary School Teaching (PST), Social Studies Teaching (SST), Science and Technology Teaching (STT), Turkish Language Teaching (TLT)] with 252 students who are attending the third and fourth grade. Specifying the exam duration and adjusting it according to the questions in the test directive affect the response behaviors of the students. The information in the test directives have been sorted by the students from most important to the least important as duration of the exam, scoring, whether the measures are taken against success by chance and the number of questions. When sorting based on the gender examined, it is seen that the information of scoring, duration of exam and whether the measures are taken against success by chance for both female and male students rank near the top and they pay more attention to this information than others. According to the grade level, the information of scoring, duration of exam and whether the measures are taken against success by chance rank near the top for the 3rd and 4th grade students. In conclusion, seminars related to the test directive could be organized and the deficiencies of the instructors about how to prepare the tests could be eliminated and their problems could be solved.
 

Kaynak

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Cilt

52

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.30964/auebfd.431803
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjeU1UZzJOZz09
https://hdl.handle.net/11436/5009

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.