Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKonur, Kader Birinci
dc.contributor.authorŞeyihoğlu, Ayşegül
dc.contributor.authorVekli, Gülşah Sezen
dc.contributor.authorTekbıyık, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:35Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationKonur, K.B., Şeyihoğlu, A., Sezen, G. & Tekbıyık, A. (2011). Evaluation of a science camp: Enjoyable discovery of mysterious world. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 11(3), 1602-1607.en_US
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNE9EZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5011
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. sınıfı tamamlamış 48 öğrenci ile 5’er günlük iki etap halinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları, Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği, Bilimsel Tutum Ölçeği, Kamp Değerlendirme Anketi ve öğrenci mülakatlarından elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS, nitel veriler ise NVivo programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda katılımcıların, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarıyla, bilimsel tutumlarının kamp sonrasında anlamlı derecede arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin büyük çoğunluğunun kamp etkinliklerini beğendikleri, kamp süresince eğlenceli zaman geçirdikleri görülmüştür. Bununla birlikte kampın, öğrencilerin bilim öğrenmeye yönelik öz güvenlerini artırıcı bir etkiye de sahip olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, summer science camp which is carried out on the purpose of developing positive attitude towards science and nature with enjoyable experiments in primary school students and activities were evaluated. The camp was performed as two 5 days stages with a total 48 students who had finished 7th grade at primary school. The findings of the study were obtained from Science and Technology Course Attitude Scale, Scientific Attitude Scale, Camp Evaluation Survey and student interviews. The gathered quantitative data were analyzed with SPSS and qualitative data were analyzed with NVivo 8.0 program. As a result of the findings, it was determined that after the camp there was a significant increase in the participants' attitude towards the Science and Technology course and in their scientific attitude. It was also observed that most of the students enjoyed camp activities and had a good time during the camp. Besides, it was proved that the camp had a positive effect on increasing the students' self-confidences towards learning science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfien_US
dc.title.alternativeEvaluation of a science camp: enjoyable discovery of mysterious worlden_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKonur, Kader Birinci
dc.contributor.institutionauthorVekli, Gülşah Sezen
dc.contributor.institutionauthorTekbıyık, Ahmet
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1589en_US
dc.identifier.endpage1607en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster