Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİpek, Ali Sabri
dc.contributor.authorÖzdemir, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:36Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.11
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5EZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5013
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin yazılı sınavlarda kullandıkları matematiksel problemlerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Doküman inceleme tekniğinin kullanıldığı araştırma kapsamında, Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki bir ilde basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen 25 ortaokulda görev yapan toplam 40 öğretmenden yazılı sınav kağıtları talep edilmiştir. Matematiksel problemler; madde türü, sunum şekli ve gerektirdiği bilişsel beceriler yönünden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, madde türüne göre açıkuçlu soruları ve çoktan seçmeli soruları kullanan öğretmenlerin sunum şekli yönünden sözel veya sayısal formda olan problemleri daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte problemlerin gerektirdikleri bilişsel beceri sınıflandırmasına göre yazılı sınav kağıtlarında kullanılan problemlerin büyük bir kısmının işlemsel bilgi düzeyiyle sınırlı kaldığı, bilişsel derinlik açısından ise beceri ya da kavramların basit uygulaması olarak tanımlanan ikinci düzeyin üzerine çıkılamadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze the mathematical problems that secondary school math teachers use in written exams. Within the scope of the research in which document review technique was used, written exam papers were obtained from a total of 40 teachers who work at 25 secondary schools chosen by using simple random sampling method in a province in the Eastern Black Sea region. Mathematical problems were analyzed in terms of item type, type of presentation and cognitive skills required by the problems. According to the obtained findings, teachers who use open-ended and multiple choice questions in terms of item type mostly prefer problems in verbal or numerical form in terms of presentation type. Additionally, the classification of cognitive skills required by the problems shows that most of the problems used in written exam papers are limited to the level of procedural knowledge and they are not above level 2 described as simple application of skills or concepts in terms of cognitive depth.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Written Exam Questions of the Secondary School Mathematics Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.185.11
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage244en_US
dc.identifier.endpage262en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster