Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkara, Abdullah Bora
dc.contributor.authorKalkavan, Arslan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:43Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1501/Sporm_0000000389
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU56VTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5026
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Kiphard ve Schilling (1974) tarafından geliştirilen ve 2007 yılında tekrar modernizasyonu yapılan 5-14 yaş çocuklar için motor koordinasyonu ölçen KTK: Körperkoardinations Test für Kinder (Çocuk Beden Koordinasyon) testinin Türk çocukları örneklemi için geçerlik ve güvenirliğinin değerlendirilmesidir. Örneklem grubu Trabzon ili Akçaabat ilçesinde yer alan 202 (86 kız, 116 erkek; x? =12,27 yaş) ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Nicel yöntem çerçevesinde yürütülen araştırmada literatürdeki ismi KTK olarak bilinen Çocuk Beden Koordinasyon testi kullanılmıştır. Testinin Türk çocukları için geçerlik ve güvenirlik değerlendirilmesinin yapılmış olduğu bu araştırmada, geçerlik değerlendirmesi için yapı geçerliği ve içerik geçerliği; güvenirlik değerlendirmesi için test-tekrar test güvenirliği ile alt ve üst %27’ lik grupların madde analizleri vasıtasıyla ayırt edicilik indekslerinin hesaplanması yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için IBM SPSS 21 ve AMOS 20 istatistik paket programları kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde geçerlik için Lawshe Tekniği ile kapsam geçerliği indeksi, alt test korelasyon, eşzaman geçerliği ve doğrulayıcı faktör analizi işlemleri; güvenirlik için ise pearson korelasyon analizi vasıtasıyla ayırt edicilik indeksi ve test tekrar test yöntemleri kullanılmıştır. DFA faktör yapısının değerleri ?2/sd, GFI, AGFI, CFI, RMSA ve IFI uyum indeksleri ile incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre; KTK testinin Türk ortaokul öğrencileri örneklemi açısından geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to test the validity and reliability of the Body Coordination Test for Children (Körperkoordinationstest für Kinder – KTK) in a sample of Turkish children. The KTK developed in 1974 and revised in 2007 by Kiphard and Schilling assesses the motor coordination of children aged 5 to 14 years. The sample consisted of 202 middle school students (86 girls, 116 boys; x? =12.27 years of age) in the Akçaabat district, Trabzon. The study used a quantitative research design. The data were collected using the Body Coordination Test for Children. The validity of the test was measured using construct validity and content validity. The reliability was calculated using test-retest reliability and item discrimination index based on the upper and lower 27% rule. The data were analysed using IBM SPSS 21 and AMOS 20 statistical software. Lawshe’s Content Validity Index, inter-subtest correlation, concurrent validation, and confirmatory factor analysis (CFA) were used for the validity analysis. The reliability analysis was carried out using the discrimination index and test-retest reliability through the Pearson’s correlation coefficient. CFA values were examined using ?2/sd, GFI, AGFI, CFI, RMSA, and IFI fit indices. The analysis results showed that the KTK has acceptable validity and reliability for our sample of Turkish middle school students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇocuk Beden Koordinasyon Testinin Ortaokul Grubu Türk Çocukları İçin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA Validity And Reliability Study Of The Body Coordination Test For Children In A Group Of Turkish Middle Schoolersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.1501/Sporm_0000000389
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster