Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltınkaynak, Şenay Özen
dc.contributor.authorYanıklar, Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNU9UTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5034
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, anne ve babaların okul öncesi eğitimden çocuklarının gelişimine yönelik beklenti düzeylerini belirlemek ve elde edilen sonuçlar ışığında öneriler geliştirmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars ilinde M.E.B'e bağlı ilköğretim okullarındaki anasınıflarına ve bağımsız anaokullarına çocukları devam eden 108 anne ve 92 baba oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anketle toplanmıştır. Verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; anne ve babaların okul öncesi eğitimden çocuklarının gelişimine yönelik beklentilerinin genelde benzer düzeyde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the parents' levels of expectations from their children's preschool education and to provide suggestions from the analysis of the data. In this study, the scanning model was employed. The research sample comprised108 mothers and 92 fathers whose children attend primary schools and independent preschools. The data were collected using an interview questionnaire developed by the researchers. The frequency and percentage values of the data were calculated, and the expectation levels of the mothers and fathers regarding the socio-emotional, language, self-care, cognitive and psychomotor development of their children were presented in the form of frequencies and percentages. To sum up, the results of the study show that mothers and fathers have similarly positive expectations from preschools for their children's development.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnne ve Babaların Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocuklarının Gelişimine Yönelik Beklentilerien_US
dc.title.alternativeThe Expectations Of Parents From Preschool Education Regarding Their Children's Developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster