Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaptan, Seher Yarar
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:46Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5ETTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5041
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde hoşgörü değerinin karma yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli etkinliklerle öğretiminin öğrencilerin tutumlarına etkisini belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmaya, 20132014 eğitim öğretim döneminde Rize ilinde bir ilkokulda öğrenim gören 23’ü deney, 22’si kontrol grubu olmak üzere toplam 45 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Hoşgörü Tutum Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veri analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılan araştırma sonucunda ölçeğin alt boyutlarında ve genelinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar belirlenmiştir Bununla beraber kontrol grubu öğrencilerinin puanlarında anlamlı bir farklılık elde edilmemiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of teaching the value of tolerance through computer-assisted activities based on mixed approach in the 4th grade social studies class on the students’ attitudes. A total of 45 fourth grade students studying at an elementary school in Rize in the 2013-2014 academic year participated in this research which is a descriptive study in which the screening model was used. The experiment group consists of 23 students and the control group consists of 22 students. "Tolerance Attitude Scale" and "Personal Information Form" were used as data collection tools in the research. Arithmetic mean, standard deviation, independent t test and one-way ANOVA test were used to analyze the data. According to the research results, significant differences were determined in the overall scale and subscales. However, any significant differences were not found in the scores of the control group students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKarma Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Etkinliklerin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Değerine Yönelik Tutumlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Mixed Approach Based Computer Aided Activities on the Attitudes of Primary School 4th Grade Students towards Tolerance Valueen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1087en_US
dc.identifier.endpage1111en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster