Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNamdar, Ayşegül Oğuz
dc.contributor.authorÖnder, Vildan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:47Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.2719
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNNE9EVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5051
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye’de ilköğretim düzeyinde görsel sanatlar ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizini yaparak eğilimlerini belirmektir. Bu amaçla, YÖK ulusal tez veri merkezinden ilköğretim ve görsel sanatlar ile ilgili anahtar kelimeler gelişmiş tarama yapılarak 84 tane tez nitel araştırma kapsamında içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bu araştırma, erişme izin durumundan “izinli” tezler seçilerek, geçmişten 2016 yılın sonuna kadar yapılan tezler ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada tezler danışman unvanı, tarih, üniversite, bölüm, düzey, yöntem, grup seçimi, çalışma grubu düzeyi, çalışma grubu büyüklüğü, veri toplama araçları, öneriler, anahtar kelimeler, araştırmacı cinsiyeti, yerli ve yabancı kaynakça sayısı bakımından incelenmiştir. Bulgular frekans ve kod tabloları ile sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına bakıldığında Türkiye’de ilköğretim düzeyinde görsel sanatlarla ilgili yapılan lisansüstü tez yazarlarının büyük çoğunluğunun kadın olduğu, tezlerin danışmanlarının büyük çoğunluğunun Yrd. Doç. Dr. Unvanına sahip olduğu, tez basım tarihinin yıllara göre dağılımına bakıldığında en fazla tezin 2011 yılında yapıldığı, en fazla tezin Gazi Üniversitesinde yazıldığı, en fazla tezin resim-iş öğretmenliği bölümünde yazıldığı, en fazla tezin yüksek lisans düzeyinde olduğu görülmüştür. Tezlerin yöntemine bakıldığında büyük oranda nitel tezlere ağırlık verildiği, çalışma grubu olarak en çok ilköğretim öğrencileriyle çalışıldığı, veri analizi yöntemlerinden nitel araştırmalarda en çok içerik analizi ve doküman analizi yapıldığı; nicel araştırmalarda SPSS kullanıldığı görülmüştür. Tezler öneriler bakımından incelendiğinde, hizmet içi eğitim ve seminerlerin verilebileceği, sanat eğitimi ortamlarının gerekli materyallerle donatılması gerektiği, görsel sanatlar ders süresinin artırılması gerektiği, müzelerle işbirliği yapılması gerektiği en sık tekrar edilen öneriler arasında yer almaktadıren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the trends in master’s theses on visual arts conducted in Turkish primary education. We used different combination of keywords regarding visual arts and primary education and identified 84 master’s theses. Utilizing content analysis, we identified the title of the advisor, date, university, department, level, methods, sampling method, grade level, sample size, data collection, implications, keywords, gender of the researcher, the number of Turkish and English sources were identified. Findings were given in frequency and coding tables. The results indicated that most master’s thesis on visual arts conducted in Turkey writers were female, the advisor of the theses were mostly assistant professor, thesis were mostly published in 2011, most theses were published in Gazi University, most thesis were published in arts education departments, most theses were in master’s degree. Most studies utilized qualitative analysis and conducted with primary school students. Data analysis techniques included content analysis and documents analysis. Examining the implications of the thesis results showed that professional development courses could be given, art education environments should be equipped with proper materials, duration of visual arts courses should be increased, and collaboration with museums should be established.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleTürkiye’de İlköğretimde Görsel Sanatlar ile ilgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin Eğilimlerien_US
dc.title.alternativeTrends in Masters’ Theses on Visual Arts in Turkish Primary Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.2719
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage767en_US
dc.identifier.endpage784en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster