Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.contributor.authorŞentürk, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:55Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRreE16YzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5093
dc.description.abstractBu çalışma, Türkçe dersi öğretim programındaki (6-8. sınıflar) kazanımlarda ifadesini bulan ‘örtülü anlam’ unsurlarının işlevlerini belirlemeyi ve 2015-2016 eğitim öğretim yılına ait MEB Yayınları 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki kullanım düzeyini betimlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe dersi çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarındaki etkinlikler sınıflandırılmış ve Türkçede örtülü anlam oluşturan kavramlar üzerinde durulmuştur. Betimsel doküman incelemesine dayalı araştırmada, veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Verilerin kategorileştirilmesinde Onan ve Tiryaki’nin (2012) sınıflandırma ölçütlerinden faydalanılmış olup ölçütlerde bazı değişiklikler yapılmıştır. İncelenen ders kitaplarında, özellikle edebî nitelik taşıyan kurmaca ve şiir türü metinlerde örtülü anlam unsurlarını buldurmaya yönelik etkinliklere sıkça yer verildiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the function of “implicit meaning” elements that finds its expression to the acquirements in Turkish Lesson Curriculum (6th - 8th Grades) and to describe the level of use in the 6th, 7th and 8th Grades’ Turkish textbooks published by Ministry of Education of 2015-2016 academic year. In the present research in which a document analysis model has adopted, content analysis method was used to analyze the data. In accordance with this purpose, activities at the Turkish course workbooks was classified, centering upon the concepts that carry implicit meaning in Turkish. Onan and Tiryaki's classification criteria were used to categorize the data, making some changes in these criteria. It is often seen to have touched upon the activities toward carrying covert meaning elements especially in the fiction and poetry texts with literary quality in the textbooks examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleÖrtülü Anlam Unsurlarının Türkçe Dersi Öğretim Programı Ve Çalışma Kitaplarındaki Yerien_US
dc.title.alternativeThe Place And Importance Of Implicit Meaning Elements In Secondary School Turkish Lesson Curriculum And Textbooksen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage371en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster