Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.contributor.authorTokdemir, Muhammet Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:59Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVeE9EYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5115
dc.description.abstractBu çalışmada fen edebiyat fakültesi mezunu, öğretmenlik formasyonu almış 20 tarihçinin coğrafyaya yönelik bakış açıları saptanmaya çalışılmıştır. Betimsel nitelik taşıyan bu çalışmada örnekleme altı açık uçlu soru sorulmuş ve cevaplar kodlanarak analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre katılımcıların coğrafyanın birçok yönüne vurgu yaptıkları ve coğrafya ile inceleme alanı hakkında kısmi bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Cevaplarda katılımcıların daha çok fiziki coğrafya unsurlarını ön plana çıkardıkları görülmektedir. Katılımcıların tamamı coğrafi bilgilerin yaşamlarını kolaylaştırdığını, coğrafi unsurlarla tarihsel gelişmeler arasında ilişki olduğunu özellikle fiziki coğrafya unsurlarının tarihsel gelişmeler üzerinde önemli etkiler yaptığını belirtmiştir. Çalışmaya katılanların tamamı lisans programlarında coğrafya derslerine yer verilmesi gerektiğini ifade etmiş ve bu derslerin tarihi coğrafya, ülkeler coğrafyası, harita bilgisi, beşeri, fiziki ve ekonomik coğrafya dersleri olması gerektiğini belirtmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the views on the geography of graduates who had graduated from department of history, and took the programme of pedagogical formation. The study was conducted with 20 participants. The study is a descriptive research with its data collection tools. An interview form contains six open ended questions was used for collecting data. The data were coded and subjected to descriptive analyze. As a result of the study, participants emphasized several aspects of geography in the concern of the definition and the study area. It is understand that participants have partial information about geography and they prominence physical geography. All of the participants agree that geographical elements have connections with historical events. According to the participants physical geography elements have big impact on historical events. All of the participants agree that the programme of history must include geographical classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşlerien_US
dc.title.alternativeFaculty of Literature and Sicience History Department Graduates' Perceptions about Geographyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster