• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osmanlı Devleti'nin kuruluşunun öğretilmesinde tarihsel roman kullanımı: Devlet Ana romanını okumak

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (344.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Tokdemir, M.Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Tokdemir, M.A. (2016). Osmanlı Devleti'nin kuruluşunun öğretilmesinde tarihsel roman kullanımı: Devlet Ana romanını okumak. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1469-1486.

Özet

Bu çalışmada ilköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı dersini alan öğrencilerin tarihsel roman okumanın derse katkısı hakkındaki görüşlerine yer verilmiştir. Çalışma kapsamında Devlet Ana romanı okutulmuş, 26 öğrencinin katıldığı çalışmada odak görüşmesi ve anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre romanı okuyan öğrenciler, Devlet Ana'yı okumanın derslerde öğrendiklerini pekiştirdiğini, yeni bilgiler öğrenmelerine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Romanın, günlük hayat ve insanlar arası ilişkiler bakımından dönemin koşulları hakkında okuyucuyu bilgilendirdiğini belirten öğrenciler, yazarın abdallar ve Orhan bey ile ilgili tasvirlerinin negatif olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak çalışmaya katılan öğrenciler roman okumanın tarih dersleri için faydalı olacağı kanaatindedir
 
This study contains student's perceptions about the contribution of reading the novel of Devlet Ana to the lesson of Ottoman Empire History and Civilization. The study is a qualitative work and has a descriptive structure with its data collection tools as structured questionnaire and focus group interview. 26 students read the novel voluntarily and five of them being interviewed as focus group interview before and after reading. Also it is used a questionnaire which consists six open ended questions. As a result students state that reading the novel of Devlet Ana reinforced what they learned in the lesson of Ottoman Empire History and civilization. It contributes learning new information that associate with the subject. As a result, students who participated in the work think that reading novel would be useful for learning history
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

24

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFNE9UVXlNZz09
https://hdl.handle.net/11436/5122

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.