Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSandalcılar, Ali Rıza
dc.contributor.authorCihan, Kezban Ayran
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:05Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJek16QXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5137
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye’nin Gürcistan pazarındaki rekabet gücü analiz edilmeye çalışılmış, iki ülke arasında imzalanan Serbest Ticaret Anlaşmasının (STA) rekabet gücüne etkileri üzerine odaklanılmıştır. Analizde Uluslararası Standart Ticaret Sınıflandırması’na (SITC-3) ait veriler kullanılarak Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler Endeksi (AKÜ) hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, STA öncesi dönemde Türkiye, 2 ve 3 numaralı mal grupları hariç, diğer mal gruplarının tamamında rekabet üstünlüğüne sahip iken, bu durum STA sonrası dönemde devam ettirilememiştir. Türkiye’nin Gürcistan pazarında 1, 5, 6 ve 7 numaralı mal gruplarında avantajlı konumda olduğu; 0, 2, 3, 4, 8 ve 9 numaralı mal gruplarında ise dezavantajlı konumda olduğu analiz sonuçlarından elde edilebilmektedir. Ayrıca STA sonrası iki ülke arasındaki ticarette uzmanlaşmaya gidildiği görülmektedir. Ayrıntılı analizde ise SITC-3 basamak 2 verileri kullanılmış ve iki ülke arasında toplam 66 mal grubunun AKÜ endeks değerleri hesaplanmıştır. Buna göre, Türkiye’nin 43 adet mal grubunda Gürcistan’a karşı karşılaştırmalı üstünlüğe sahip olduğu; 23 adet mal grubunda ise karşılaştırmalı üstünlüğe sahip olmadığı tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThis study aims to analyze the competitive capacity of Turkey in the Georgian market and focuses on the effects of Free Trade Agreement (FTA) signed between the two countries on competitive capacity. In the analysis, the Revealed Comparative Advantages Index (RCA) was calculated using data from the Standard International Trade Classification (SITC-3). Analysis results show that while Turkey had a competitive advantage in all product groups except those numbered 2 and 3 in the period before FTA, this advantage could not been kept after FTA. According to the results, Turkey has an advantage in the product groups numbered 1, 5, 6 and 7 while it has a disadvantage in the product groups numbered 0, 2, 3, 4, 8 and 9 in the Georgian market. It is also seen that the trade between these two countries became specialized after FTA. In the detailed analysis, SITC-3 step 2 data were used and the RCA index values of a total of 66 product groups between the two countries were calculated. Accordingly, it was determined that Turkey has a comparative advantage in 43 product classes and does not have a comparative advantage in 23 product groups against Georgia.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTürkiye İle Gürcistan Arasındaki Dış Ticaretin Sektörel Analizien_US
dc.title.alternativeThe Sectoral Analysis Of Foreign Trade Between Turkey And Georgiaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueProf. Dr. Harun TERZİ Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage361en_US
dc.identifier.endpage377en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster