• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Grafik Okuma, Yorumlama ve Çizme Becerilerinin İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2018

Yazar

Aydın, Abdullah
Tarakçı, Fatma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının genel fizik-I dersinde işlenen konularla ilgili grafikleri okuma, yorumlama ve çizme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel-tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda okuyan toplam 244 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplamak için, çoktan seçmeli ve açık uçlu soruları içeren iki bölümden oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının grafik çizmede; grafiğin başlangıç noktasını belirleme, eksenleri ölçeklendirme, değerleri birleştirme, grafikleri anlama ve yorumlama konularında zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarından çizdikleri grafiklerde eksenleri doğru belirleyenler, genelde eksenlerdeki kavramların birimlerini yazmadıkları tespit edilmiştir.
 
In this study, it has been aimed to examine pre-service science teachers’ abilities to read, interpret and draw graphs related to the subjects covered in the general physics-I course. In this research, the descriptive-survey model was used. The study consisted of 244 pre-service science teachers who were studying at the first, second, third and fourth grades in the Science Education Department of Primary Education at the Faculty of Education at a state university. For data collection, a test consisting of two sections, namely multiple-choice and open-ended questions, was conducted. At the end of this research, it was concluded that the pre-service science teachers experienced difficulties in drawing graphs, specifying the starting point of the graphs, scaling the lines, matching the values as well as understanding and interpreting the graphs. In addition, it was found out that the pre-service teachers did not write the units of the concepts, which were supposed to determine the axes correctly in the graphics they drew, in the axes in general.
 

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

Cilt

17

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413806
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05UTXlNZz09
https://hdl.handle.net/11436/5172

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.