Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇağlayan, Pınar
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:16Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-3217
dc.identifier.issn2148-354X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMk5EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5175
dc.description.abstractBu çalışmada, halk kütüphanesi hizmetlerine yönelik kullanıcı memnuniyeti konusu temel alınıp incelenmeye çalışılmıştır. Kuramsal konular hakkında bilgi verildikten sonra yapılan kullanıcı memnuniyet araştırması incelenmiştir. Araştırmanın amacı, halk kütüphanelerinde sunulan hizmetlere ilişkin kütüphanenin yapısal unsurları olan kullanıcı, bina, koleksiyon ve personel açısından kullanıcı memnuniyetini belirlemeye yöneliktir. Bu araştırma anket yöntemiyle yapılmış ve sorular Ankara Yenimahalle İlçe Halk Kütüphanesi, Cebeci Halk Kütüphanesi ve Oran Sevgi Yılı Halk Kütüphanesi kullanıcılarına her birinden 30’ ar olmak üzere toplamda 90 kullanıcıya uygulanmıştır. Anket tamamlandıktan sonra veriler analiz edilerek bulgular değerlendirilmiş, sonuç ve öneriler yazılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kütüphanelerde verilen hizmetler konusunda kullanıcılar açısından kimi noktalar yeterli görülürken kimileri üzerinde bazı yenileşmelerin olması ve hizmetlerin gelişmesinin beklenmekte olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, user satisfaction on public library services are taken as basis and analysed. User satisfaction research is analysed after informing about theoritical subjects. The purpose of this research is to determine the user satisfaction in terms of user, building, collection and staff, which are the structural elements of the services offered in public libraries. This research has been carried out via survey and the questions were applied on 90 users, each 30 of which were from Ankara Yenimahalle District Public Library, Cebeci Public Library and Oran Sevgi Yılı Public Library separately. After the survey was completed, the findings were evaluated by analysing the data, the results and suggestions were written. In view of the findings obtained from the survey, some titles have been found satisfactory by the users in terms of the services offered in the libraries, but some innovations about other titles have been expected to be carried out and the services have been expected to be developped.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.titleHalk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyetien_US
dc.title.alternativeUser satisfaction related to Public library servicesen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage379en_US
dc.identifier.endpage398en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalBilgi Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster