• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşleri

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (493.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Konur, Kader Birinci
Tekbıyık, Ahmet
Dede, Ayşegül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Birinci Konur, K., Tekbıyık, A. & Dede, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 611-624.

Özet

Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma iki aşamada yürütülmüştür. İlk aşamada açık uçlu maddelerden oluşan bir anket 50 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise anketten elde edilen verilerle bir 5'li likert tipi 24 maddelik görüş ölçeği oluşturulmuştur. Ölçek 150 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenlere bağlı olarak farklılaştığı ortaya konulmuştur. Etüt merkezleri okul derslerine destek sağlayan, öğrencilerin boş zamanlarını dolduran, merkezi sınavlara hazırlayan ve öğrencilerin rekabet gücünü artıran kuruluşlar olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı ortaya konulmuştur.
 
In this study, it is aimed to examine the views of middle school students about private tutoring centers and to determine whether these opinions differ according to gender and grade. The study was conducted in two stages. In the first stage, a questionnaire composed of open ended items was applied to 50 students. In the second part of the study, five-point likert-type scale with 24 items was design in the questionnaire. The scale was applied to 150 middle school students. In the study, it was revealed that the opinions of the students towards the tutoring centers differ depending on some variables. The private tutoring centers were evaluated as institutions that provide support for school lectures, fill up their leisure time, prepare for central exams, and increase the competitive power of their students. The opinions of the students about the private tutoring center have not been differentiated according to gender and grade level.
 

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

7

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZMk5qZzFOUT09
https://hdl.handle.net/11436/5189

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.